طرز تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون مجلسی و لذیذ و خوشمزه

دستور پخت باقالی پلو با گوشت بوقلمون

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون

 

باقالی پلو با گوشت بوقلمون یکی از پلو های بسیار معروف و خوشمزه است که با گوشت بوقلمون تهیه می شود و بسیار مجلسی و ساده است. گوشت بوقلمون یکی از گوشت های بسیار لذیذ و مجلسی است که کمی از نظیر قیمت نسبت به مرغ و گوشت به صرفه تر می باشد و شما می توانید برای مهمانی های بزرگ خود آن را تهیه و سرو کنید. باقالی پلو با گوشت بوقلمون طعمی بی نظیر دارد و شما می توانید از ساق یا ماهیچه بوقلمون استفاده کنید. شما می توانید باقالی پلو را با شوید خشک یا تازه تهیه کنید ولی با شوید خشک عطر بیشتری دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون

  • برنج ۳ پیمانه
  • باقالی سبز ۱ پیمانه
  • شوید خشک یا تازه ۴ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • سایقه یا ماهیچه بوقلمون ۱ عدد
  • پیاز ۳ عدد بزرگ
  • سیر ۳ حبه
  • چوب دارچین ۱ تکه
  • رزماری و برگ بو ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون برای ۳ نفر

مرحله اول: آماده سازی بوقلمون

ابتدا ساق بوقلمون یا ماهیچه را از قسمت ران جدا کنید و بدون پوست کنید. بوقلمون را برای ۲ ساعت در مخلوط آب و نمک قرار دهید و بعد بشورید و با کمک یک دستمال خشک کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بوقلمون را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: پخت بوقلمون

کمی پودر زفرعان و زردچوبه به بوقلمون بزنید تا خوشرنگ شود و در اادامه فلفل سیاه را اضافه کنید. پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و اطراف گوشت ریخته و سیرها را پوست بگیرید و به همراه دارچین و رزماری و برگ اضافه کنید و درب تابه را بسته و بدون افزودن آب بگذارید تا با حرارت کم خودش آب انداخته و پخته شود.

مرحله سوم: تهیه باقالی پلو

در ادامه برنج را که از قبل خیس کردید را داخل قابلمه آب در حال جوش بریزید و در ۲ دقیقه آخر باقالی را اضافه کنید و بعد برنج را آبکش کنید و کمی زردچوبه و شوید را اضافه کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و مقداری باقالی پلو ریهت و کمی دارچین و زعفران اضافه کنید و همین طور لایه لایه این کار را انجام دهید و باقالی پلو با شوید را دم بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون

بعد از ۳ ساعت که بوقلمون کاملا روی حرارت ملایم پخته شده بود کمی زعفران اضافه کنید و حین پختن بوقلمون را زیر و رو کنید تا خوب پخته شود و شکل ظاهری خود را از دست ندهد. در انتها کمی نمک و ابلیموترش به بوقلمون بزنید. در انتها باقالی پلو را داخل دیس کشیده و با گوشت سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باقالی پلو با گوشت بوقلمون مجلسی

  1. می توانید به دلخواه کمی رب نیز اضافه کنید.
  2. برای گرفتن بوی زهم از برگ بو و هویج و کرفس سفده می کنند.
  3. در این روش پخت اصلا آب اضافه نمی شود و گوشت بوقلمون با آب پیاز پخته می شود.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه