طرز تهیه کاپ کیک لبو خوشمزه و آسان با فر و بدون فر مرحله به مرحله

طرز تهیه کاپ کیک لبو

 

یکی از کاپ کیک های بسیار خوشمزه است که اصلا طعم و مزه لبو در آن احساس نمی شود و می توانید یک کاپ کیک سالم و خوشمزه با لبو داشته باشید. کاپ کیک لبو را می توانید با فر و بدون فر تهیه کنید. برای پخت بدون می توانید از فنجان استفاده کنید و یا داخل کپسول های مقوایی یا از قالب مافین استفاده کنید. طعم این کاپ کیک بسیار خوش طعم است و لبو به صورت خرد شده در آن استفاده می شود. اما برای تزیین می توانید از خامه قنادی زده یا کرمفیل استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاپ کیک لبو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
شکر دانه ریز۱ پیمانه
لبو پخته شده و خرد شده۱ پیمانه
ماست شیرین۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
آرد سفید۱ و ۱/۳ پیمانه
نشاسته ذرت۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کاپ کیک لبو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد در دمای محیط قرار دهید. لبو را با مقداری آب بگذارید تا پخته شود. بعد از پختن لبو آن را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و جدا بگذارید تا خنک شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک و نشاسته را مخلوط و سه بار الک کرده تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر قابلمه را با دمکنی روی شعله کم قرار دهید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را با دور تند همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده و شکر و وانیل را داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود.

مرحله سوم: افزودن ماست و روغن

در ادامه ماست و روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. در ادامه مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید. حالا قالب های کاپ کیک را آماده کنید و کمی از مواد داخل آن بریزید. سپس مقداری لبو خرد شده بریزید و روی آن کمی مواد کاپ کیک به طوری که ۳/۴ قالب پر شود.

مرحله چهارم: پخت کاپ کیک لبو

حالا کاپ کیک ها را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. برای پخت بدون فر باید داخل قابلمه یک سه پایه کوتاه قرار دهید و کاپ کیک ها را روی آن قرار داده و درب قابلمه را برای ۵۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت حرارت را خاموش و برای ۱۰ دقیقه درب قابلمه را باز نکنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کاپ کیک لبو

  1. نشاسته ذرت باعث پوک شدن کاپ کیک می شود.
  2. اگر نشاسته ذرت نداشتید به همان اندازه آرد سفید اضافه کنید.
  3. سفیده را بعد از هم زدن بهتر است در یخچال قرار دهید تا آب نندازد.
  4. بعد از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان از مرکز چک کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه