طرز تهیه دسر لبو قرمز قالبی ساده و آسان و خوشمزه با ماست و ژلاتین

طرز تهیه دسر لبو

 

یکی از دسر های بسیار ساده و خوشمزه است که با رنگ طبیعی لبو قرمز تهیه می شود. این دسر خوشمزه را می توانید به صورت قالبی تک نفره یا بک قالب بزرگ تهیه کنید. دسر لبو قرمز خانگی با ماست تهیه می شود که طعم فوق العاده ای دارد. البته با نشاسته نیز می توانید تهیه کنید ولی با ماست مزه بهتری دارد. شما می توانید دسر لبو را داخل قالب های سیلیکونی ریخته و یا از قالب پلاستیکی استفاده کنید. اما بهتر است از ماست کاملا چکیده استفاده کنید. دسر لبو به دلیل داشتن رنگ قرمز برای مناسبت های مختلف مانند دسر ویژه ولنتاین یا مهمانی و دورهمی در زمستان مناسب است. تا فصل لبو قرمز است این دسر خوشمزه را تهیه کنید و از خواص خوب لبو نیز بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر لبو با ماست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لبو۲ عدد
خامه صبحانه۱ ق غذا خوری
ماست غلیظ۲ ق غذا خوری
شکر۲ الی ۴ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
آب سرد۱/۳ پیمانه
پودر ژلاتین۴ ق مربا خوری

طرز تهیه دسر لبو با ماست و ژلاتین به صورت قالبی

مرحله اول: پخت لبو

ابتدا برای تهیه این دسر خوشمزه باید لبو ها را بپزید. برای این کار لبو ها را پوست گرفته و به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شوند. می توانید برای سرعت بیشتر در لبو ها را می توانید از زودپز استفاده کنید. بعد از پخت صبر کنید تا لبو ها خنک شوند.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه لبو ها را نصف کنید و داخل کاسه بریزید و به آن خامه و ماست را و وانیل را اضافه کنید و بعد شکر (میزان افزودن شکر بستگی به میزان شیرینی لبو ها دارد و به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید) حالا مواد را داخل مخلوط کن و یا میکسر ریخته و کاملا پوره کنید. اگر دستگاه برقی ندارید مواد را با گوشتکوب دستی کاملا له کنید و بعد مواد را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

حالا آب سرد را داخل یک کاسه بریزید و ژلاتین بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس ژلاتین را روی حرارت بخار کتری قرار دهید و تا شفاف شود. می توانید برای بن ماری کردن ژلاتین ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا ژلاتین حل شود. حالا ژلاتین ولرم شده را به مخلوط فوق اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر لبو قالبی

وقتی ژلاتین را اضافه کردید مواد را خوب هم بزنید. حالا قالب مورد نظر را که بهتر است از قالب سیلیکونی استفاده کنید را کمی چرب کنید تا دسر راحت تر خارج شود. حالا دسر آماده شده را داخل قالب بریزید و دسر را برای ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس به راحتی از قالب جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر لبو خانگی خوشمزه و ساده با قالب

  1. قالب سیلیکونی نیازی به چرب کردن ندارد ولی برای قالب های دیگر حتما کمی با روغن چرب کنید.
  2. می توانید بجای ماست از شیر نیز استفاده کنید.
  3. ماست باید بدون آب باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه