طرز تهیه هوموس لبو خوشمزه و خوشرنگ با دستور ویژه و آسان

طرز تهیه هوموس لبو

 

حمص لبو یکی از لذیذترین خوراکی ها مدیترانه ای می باشد که بیشتر با هوموس لبنانی نیز شناخته می شود. هوموس لبو یکی از پیش غذاهای بسیار مقوی است که دستور تهیه آن در هر کشوری متفاوت است و تغییرات کوچکی در ادویه ها آن دارد ولی اجزای اصلی آن تقریبا ثابت است. در بسیاری از کشورهای عربی هوموس یا حمص را با نان پیتا داغ سرو می کنند. این پیش غذای بسیار خوشمره را می توانید برای شب یلدا نیز تهیه کنید. هوموس لبو رنگ فوق العاده زیبا و جذابی دارد و اصلا طعم و مزه لبو غالب نیست و خواص لبو را نیز در خودش دارد. از خواص مهم لبو می توان به سرشار از مواد مغذی لازم برای بدن، منبع خوب منگنز، فیبر، پتاسیم و آهن اشاره کرد. امروز در پارسی دی هوموس لبو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لبو متوسط۴ عدد
روغن زیتون۷ ق غذا خوری
سیر۴ حبه
نخود۲ پیمانه
ارده۳ ق غذا خوری
لیمو ترش۲ عدد
نمک و آویشن و زیره و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه هوموس لبو

مرحله اول : آماده سازی لبو

برای پخت لبو ها می توانید آنها را کبابی کنید و یا بخارپز که ما به شما پیشنهاد می دهیم برای طعم و مزه بهتر هوموس لبو کبابی کنید. لبو ها را خوب بشورید سپس آنها را جداگانه داخل فویل بپیچید و مقداری روغن زیتون و کمی آویشن و برای هر لبو یک سیر پوست کنده قرار دهید فویل را جمع کنید تا مانند توپ شود سپس لبو ها را داخل سینی فر گذاشت و فر را روشن کنید با دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید و بعد از اتمام زمان پخت با خلال دندان چک کنید اگر نرم نشده بود کمی بیشتر زمان دهید.سپس بعد از پخت لبو ها را از فویل خارج کنید و با یک فشار ساده پوستش را جدا کنید.

مرحله دوم : آماده سازی نخود

نخود را از شب قبل سعی کنید خیس کنید و چندین بار آبش را عوض کنید اگر زمان کافی برای تهیه هوموس لبو می توانید از کنسرو های نخود استفاده کنید که دیگر نیازی به پخت ندارد. نخود را داخل قابلمه ریخته و تا پخته و نرم شوند.

مرحله سوم : میکس کردن هوموس لبو

لبوها را خرد کنید و به همراه نخود و ارده و ادویه ها و سیر و آب لیمو ترش ها داخل غذاساز ریخته و اجازه دهید خوب میکس شود سپس ۳ ق غذا خوری روغن زیتون را اضافه کنید تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله آخر

هوموس لبو ما حاضر است آن را داخل ظرف ریخته و روی آن را کمی گود کنید و داخل گودی ها روغن زیتون ریخته و با نخود تزئین کنید و می توانید هوموس لبو را با چیپس یا نان خشک محلی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت هوموس لبو

  1. یک هوموس لبو با کیفیت اصلا نباید دون دون باشد بلکه باید حالت کرمی داشته باشد و کاملا نرم و یکدست باشد.
  2.  می توانید لبو ها را با آب پخته سپس بعد از پخت به آنها ادویه بزنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه هوموس لبو خوشمزه و خوشرنگ با دستور ویژه و آسان
5 (100%) 1 votes