طرز تهیه باقلوا شعریه عربی خوشمزه و زعفرانی با شیر عسلی

طرز تهیه باقلوا شعریه

 

حلوا شعریه یا شیرینی شعریه از دیگر نام های این دسر جذاب و خوشمزه می باشد اصالت این دسر عربی می باشد و با رشته های شعریه تهیه می شود این باقلوا نیاز به پخت ندارد و شما بدون فر می توانید این باقلوا شعریه را تهیه کنید این دسر خوشمزه یکی از گزینه های جذاب برای شیرینی نوروزی می باشد و یکی از آسان ترین روش های تهیه باقلوا می باشد زمانی که زمان کافی و حوصله پخت باقلوا استانبولی را ندارید شما می توانید با مقدار مواد کم و مقرون به صرفه باقلوا شعریه را تهیه کنید حتما دقت کنید رشته شعریه با کادایف بسیار متفاوت است و با رشته کادایف اصلا مزه و طعم خوبی نخواهد داشت. امروز در پارسی دی باقلوا شعریه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

رشته شعریه۱ بسته
کره۱۰۰ گرم
شیر عسل۱/۲ بسته
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
زعفران دم کرده غلیط۱ ق سوپ خوری
وانیل یا هل یا دارچینبه مقدار لازم
گردو یا پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه باقلوا شعریه

مرحله اول : تفت دادن رشته شعریه

قبل از اینکه بسته رشته ها را باز کنید همان طور که رشته ها داخل بسته هستند آن را خرد کنید تقریبا به سایر ۱ الی ۱.۵ سانتی خرد کنید سپس رشته ها را داخل تابه ریخته و با حرارت ملایم بمدت ۱۰ دقیقه خوب تفت دهید تا بوی خامی رشته از بین برود و رشته طلایی و ترد شوند مراقب باشید رشته های خیلی زود می سوزند پس از پای گاز نرید و مدام هم بزنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم : افزودن کره

کره را به قطعات کوچکتر خرد کنید و به رشته ها اضافه کنید و مدام هم بزنید تا کره به خورد رشته برود سپس خامه و شیر عسلی را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید کیم که خودش را گرفت باید اسانس مورد نظر یعنی وانیل یا هر نوعی که دوست دارید به مقدار نوک ق چای خوری اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله سوم : ریختن در قالب

دقت کنید زمانی که شیر عسلی را اضافه می کنید مقداری شل می شود اصلا نگران نباشید شیرعسل بعد از خنک شدن خودش را می گیرد و سفت می شود همین که مواد داخل تابه جمع شد از روی حرارت بردارید و قالب مورد نظر را آماده کنید و کف قالب را کمی چرب کنید سپس همان طور که داغ است مایع باقلوا را داخل قالب بریزید و به دلخواه مغز مورد نظر را در مرکز باقلوا قرار دهید.

مرحله چهارم : تهیه باقلوا شعریه

تمام قالب را پر کنید و سر قالب را با کمک کاردک یا چاقو صاف کنید سپس قالب را بمدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود سپس به راحتی از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه باقلوا شعریه

  1. اگر برای تهیه باقلوا شعریه عجله دارید می توانید آن را در فریزر قرار دهید.
  2. شیر عسل را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  3. باقلوا شعریه را تا یک هفته در ظرف دربسته می توانید نگهداری کنید.
  4. می توانید مواد باقلوا شعریه را کف ظرف پیرکس ریخته و مانند باقلوا لوزی برش بزنید.
  5. قبل از مصرف باقلوا شعریه آن را در دمای محیط گذاشته تا نرم شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه باقلوا شعریه عربی خوشمزه و زعفرانی با شیر عسلی
4 (80%) 4 votes