طرز تهیه شکلات نارگیلی راحت و سریع بدون شیر عسلی با شیر و خامه

دستور تهیه شکلات نارگیلی

طرز تهیه شکلات نارگیلی

 

شکلات نارگیلی یکی از شکلات های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که با پودر نارگیل یک لایه شکلات تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. این رسپی بسیار ساده می باشد و با شیر و خامه و مقداری شکلات و نارگیل تهیه می شود و می توانید برای مناسبت های مختلف از جمله مهمانی ها و دورهمی و یا جشن ها در کنار دیگر شیرینی های خود این شکلات نارگیلی را استفاده کنید. شکلات های دس ساز خانگی طعم بی نظیری دارند و حتی می توانید این رسپی را با قالب های سیلیکونی مختلف تهیه کنید و برای ولنتاین یا تولد و حتی فروش استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شکلات نارگیلی

  • پودر نارگیل ۱ پیمانه
  • شکلات سفید ۱۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲ ق غذا خوری
  • شیر ۲ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای مخلوط تلخ و شیرین ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه شکلات نارگیلی بدون شیر عسلی با خامه و شیر

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات سفید

در ابتدا و قبل از شروع باید شکلات سفید را خرد و بعد بن ماری کنید. برای این کار شکلات خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و روی یک کتری در حال جوش قرار دهید به طوری که کف کاسه با آب داخل کتری فاصله داشته باشد و بعد هم بزنید تا شکلات ذوب شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید داخل یک کاسه شکلات سفید را بریزید و به آن پودر نارگیل و خامه و شیر را اضافه کنید و همب زنید تا کاملا جمع شود. برای این کار حتما دستکش انداخته و مواد را ورز دهید تا یک خمیر بدون ترک و مسنجم بدست بیاید و بتوانید به ان شکل دهید.

مرحله سوم: افزودن شکلات

داخل یک سینی کاغذ روغنی انداخته و از مواد بدست آمده به شکل مکعب مستطیل یا دایره ی شکل دهید و روی سینی قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. شکلات تخته ای قهوه ای رنگ را خرد کنید و بن ماری کنید و در انتها روغن بریزید و داخل یک لیوان بریزید و برای این که شکلات نارگیلی تمیز و یکدست کاور شود داخل هر شکلات نارگیلی یک خلال دندان بزنید و بعد داخل شکلات ببرید و روی سینی قرار دهید تا خودش را بگیرد و به دلخواه می توانید کمی شکلات را روی آن بریزید و تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شکلات نارگیلی خوش طعم و مزه و ساده با خامه

  1. بهتر است برای طعم بهتر است از ترکیب شکلات تلخ و شیرین استفاده کنید.
  2. افزودن روغن دلخواه  است ولی باعث می شود و شکلات روان تر و براق تر شود.
  3. زمانی که شکلات را بن ماری کردید و روغن را اضافه کردید صبر کنید برای چند دقیقه از حرارت بیفتد و بعد نارگیل را داخل آن بزنید و سرو کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه