طرز تهیه کیک شعریه شیر عسلی عربی ساده و مجلسی با رشته شعریه

طرز تهیه کیک شعریه

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و جدید است و قرار است از رشته شعریه برای تهیه این کیک استفاده کنیم اما رشته شعریه که قیمتی مقرون به صرفه دارد یک نوع رشته عربی می باشد که به نام رشته یا نودل پاکستانی نیز شناخته می شود و در تهیه انواع باقلواها و دسرها استفاده می شود و تهیه باقلوا با رشته شعریه یکی از مرسوم ترین و آسان ترین روش های تهیه باقلوا می باشد. اما قرار است برای این کیک خوشمزه که می توانید برای عصرانه و مهمانی خود استفاده کنید از شعریه استفاده شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شعریه شیر عسلی عربی ساده و مجلسی با رشته شعریه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شعریه پاکستانی۱۰۰ گرم
شیر عسلی۱ قوطی
شکر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۳/۴ پیمانه
ماست۳/۴ پیمانه
آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
پودر نارگیل۱ پیمانه
نمک۱/۴ ق چای خوری
پودر هل۱ ق چای خوری
وانیل پودری۱ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک شعریه شیر عسلی عربی 

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع آشپزی باید تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و خیلی سرد یخچالی استفاده نشود سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و بعد آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کرده تا سبک شود سپس پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید و این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم بزنید تا خوب تخم مرغ ها کشدار و حجیم شوند و بعد روغن و ماست را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه مخلوط آرد را باید طی سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مواد را هم بزنید تا یکدست شود کف و دیواره یک قالب کمربندی با قطر ۲۰ سانت را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید سپس در ادامه رشته شعریه را با دست خرد کنید و روی کیک بریزید.

مرحله چهارم: تهیه کیک شعریه

خالا قالب کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته و رویه آن طلایی شود سپس از فر خارج کنید و همان طور که کیک داغ است و همان طور که داخل قالب است شیر عسلی را روی کیک ریخته و صبر کنید تا جذب کیک شود سپس از قالب خارج کنید و با گل محمدی تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک شعریه

  1. مقدار شیرینی این کیک شعریه به ذائقه شما بستگی دارد اگر دوست دارید کم شیرین باشد نصف قوطی شیر عسلی را بریزید و شکر را تا ۱/۲ پیمانه نیز می توانید اضافه کنید.
  2. دقت کنید دماهای فرها با هم متفاوت هستند پس بعد از ۳۵ دقیقه با خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. از وانیل مایع نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه

  • لیلی ۵ ماه پیش

    من فقط نفهمیدم پودر هل برای چی بود

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۵ ماه پیش

      به همراه تخم مرغ ها اضافه کنید

      پاسخ