طرز تهیه مرغ فلورنتین ایتالیایی ساد و خوشمزه با اسفناج و خامه

طرز تهیه مرغ فلورنتین

 

یکی از انواع خوراک ها و روش های تهیه مرغ می باشد که برای کشور ایتالیا می باشد در واقع یک نوع سبک آشپزی برای شهر فلورانس ایتالیا می باشد و تهیه شده از مرغ پخته شده به همراه پارمزان و خامه و اسفناج است که در این شهر بسیار محبوب است و با ذائقه ما ایرانی ها نیز بسیار جور می باشد اما ریشه نام گذاری این غذا از سال ۱۵۳۳ از ملکه فرانسوی به نام کاترین دمدیس گرفته شده است شما می توانید در تهیه مرغ فلورنتین از کمی قارچ نیز استفاده کنید می توانید این خوراک خوشمزه را با نان تست یا ساده سرو کنید و اگر طرفدار غذاهای بین المللی می باشید مرغ فلورنتین را در لیست غذایی خود قرار دهید. امروز در پارسی دی مرغ فلورنتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
آرد سفید۱/۴ پیمانه
کرهبه مقدار لازم
استاک مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
اسفناج۲۵۰ گرم
قارچ۱۰ عدد
خامه صبحانه۳ ق غذا خوری
جعفری خرد شده۱ ق غذا خوری
پنیر پارمزان۱/۴ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ فلورنتین ایتالیایی با اسفناج و خامه

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ را بشورید و از وسط به دو نیم کنید تا هم نازک تر و هم زودتر پخته شود سپس داخل یک کاسه ریخته و به آن کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و برای نیم ساعت بگذارید تا طعم دار شود.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

در ادامه مرغ را داخل کمی آرد بزنید و خوب تکان دهید تا آرد اضافی آن گرفته شود سپس داخل یک تابه کمی کره و روغن بریزید تا داغ شود سپس مرغ ها را داخل تابه قرار دهید و هر دو طرف آن را حسابی سرخ کنید.

مرحله سوم: افزودن استاک مرغ

استاک یا همان عصاره مرغ را داخل کمی آب گرم حل کنید سپس به مرغ سرخ شده اضافه کنید و بگذارید تا با حرارت متوسط سس بجوشد در دستور اصلی این غذا از شراب استفاده شده که به جای آن استاک مرغ جایگزین شده است.

مرحله چهارم: تفت دادن اسفناج و قارچ

در ادامه سیرها را له کنید و داخل تابه با کمی کره تفت دهید سپس اسفناج را که از قبل شسته و خرد کردید اضافه کنید و تفت دهید تا اسفناج ها پخته و نرم شوند سپس در تابه دیگر کمی کره ریخته و قارچ ها را بشورید و اسلایس بزنید و در حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله پنجم: تهیه مرغ فلورنتین

حالا خامه صبحانه را به مخلوط مرغ اضافه کنید و هم بزنید سپس جعفری ساطوری شده را نیز اضافه کنید سپس در ادامه قارچ و اسفناج را نیز اضافه کنید و بگذارید کمی مواد بجوشد تا سس غلیظی بدست بیاد در انتها روی مواد پنیر پارمزان بریزید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت مرغ فلورنتین ایتالیایی

  1. می توانید بجای پنیر پارمزان از پنیر موزارلا نیز استفاده کنید.
  2. سس این غذا نباید خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.
  3. به دلخواه می توانید مرغ را با ادویه های دلخواه مزه دار کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ فلورنتین ایتالیایی ساد و خوشمزه با اسفناج و خامه
4.3 (85%) 4 votes