طرز تهیه نان اتریشی شیرین و پف دار ساده و خوش طعم با کرم مخصوص

دستور پخت نان اتریشی 

طرز تهیه نان اتریشی

 

نان اتریشی یکی رایج ترین نان ها می باشد که به صورت رول شده در یک قالب بیشتر تهیه می شود و همان طور که از نام این نان پیداست برای کشور اتریش می باشد. نان اتریشی یا نان اسکاتلندی از نان های بسیار محبوب در این کشور می باشد که می توانید شما برای صبحانه یا افطار در ماه مبارک رمضان تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه داخل نان اتریشی کرم قرار دهید. شما می توانید این نان اتریشی را به شکل های مختلف می توانید تهیه کنید و در فر یا مایکروفر یا سولاردم پخت کنید. تاریخچه دقیقی از تهیه نان اتریشی در دسترس نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان اتریشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان اتریشی با پیمانه

  • آرد ۴.۵ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق سوپ خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن جامد ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد

مواد لازم برای تهیه کرم نان اتریشی

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پنیر خامه ای ۱۲۰ گرم
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه نان اتریشی پنبه ای با پف زیاد

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

برای تهیه این نان باید ابتدا خمیر مایه را عمل بیاورید. خمیر مایه را به همراه ۱ ق غذا خوری شکر و ۱/۲ پیمانه آب ولرم خوب ترکیب کنید و یک بشقاب روی خمیرمایه قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید کنار تا عمل بیاید و کف کند. دقت کنید دمای آب در عمل آمدن خمیر مایه بسیار مهم است نباید خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد دمای حدود ۴۵ درجه داشته باشد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه داخل یک کاسه کره ذوب شده و شکر و شیر و تخم مرغ و روغن را بریزید و مواد را خوب با همزن دستی بزنید تا مخلوط شود. در ادامه خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید و حالا باید شروع به اضافه کردن آرد کنید تا یک خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید. میزان آرد در تهیه نان و خمیر ها مقداری ثابتی نمی باشد و ممکن است کمتر یا بیشتر مصرف شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر را باید به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید. می توانید از استند میکسر برای ورز دادن استفاده کنید و یا برای ۱۰۰ بار داخل یک ظرف بکوبید تا نرم و لطیف شود. سپس خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه سلفون کشیده و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در جای گرم قرار دهید تا پف کند و عمل بیاید.

مرحله چهارم: تهیه کرم مخصوص

برای تهیه کرم باید باید داخل یک کاسه پنیر و شکر و وانیل و تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و پنیر خامه ای شل شود. کرم مخصوص این نان آماده شده است.

مرحله چهارم: پخت نان اتریشی

بعد از ۲ ساعت پف خمیر را بگیرید و کمی ورز دهید. خمیر را به ۱۲ چانه تقسیم کنید و هر چانه را به صورت دلخواه باز کنید و از کرم تهیه شده روی آن قرار دهید و رول کنید و داخل یک قالب گرد قرار دهید. روی نان را با کمی زعفران و زرده رومال کنید و برای ۳۰ الی ۳۰ دقیقه در فر ۱۷۵ درجه که از قبل گرم کردید قرار دهید و بعد از پخت کامل نان با عسل رقیق شده روی نان را رومال بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان اتریشی ساده و خوشمزه

  1. بیش از اندازه به خمیر آرد نزنید وگرنه نان خشک می شود.
  2. می توانید در فر برقی و توستر نیز این نان را تهیه کنید ولی باید دما را روی ۱۵۵ درجه تنظیم کنید.
  3. می توانید برای اینکه نان نرمی داشته باشید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه