طرز تهیه کیک ساچر شکلاتی اتریشی خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه کیک ساچر

 

البته تلفظ صحیح این کیک زاخر است و یکی از معروف ترین کیک های اتریشی می باشد که در کشورهای همچون آمریکا و انگلیس و آلمان نیز بسیار معروف است این کیک در دو لایه تهیه می شود و مابین آن از مربای زردآلو استفاده می شود و روی کیک با سس شکلاتی کاور می شود. این کیک خوشمزه در سال ۱۸۳۲ توسط شخصی به نام فرانز که یکی از آشپزهای بسیار معروف وین می باشد و این کیک برای شاهزاده مترنیخ وین تهیه شده است اما طبق گفته های ادوارد پسر فرانز وی به آشپزی خیلی علاقه داشته است و کیک را به طور اتفاقی تهیه کرده است و مورد پسند شاهزاده قرار گرفته است و همچنان در این کشور محبوب مانده است و هنوز هم در هتلی به اسم ساچر در وین این کیک سرو می شود. امروز در پارسی دی کیک ساچر شکلاتی با سس مخصوص به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکلات۱۷۰ گرم
کره۱۱۳ گرم
پودر قند۶۳ گرم
تخم مرغ۶ عدد
آرد۱ پیمانه
شکر۱۰۰ گرم

مواد لازم برای فیلینگ

مارمالاد زردآلوبه مقدار لازم

مواد لازم سس شکلاتی

خامه۸۰ گرم
شکلات۱۶۰ گرم

طرز تهیه کیک ساچر شکلاتی با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۶۵ درجه روشن کنید گرم شود. همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا کره نرم شود. یک قالب گرد به قطر ۲۳ سانتی را چرب کنید و کاغذ روغنی بیاندازید.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کره کرمی رنگ شود و کمی حجیم شود در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و زرده تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

آرد را سه بار الک کنید و به تدریج طی چند مرحله به مواد بالا اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: افزودن سفیده

سفیده تخم مرغ را داخل کاسه همزن ریخته و ابتدا با دور تند بزنید وقتی کف کرد پودر قند را بریزید و با دور تند آنقدر هم بزنید تا مانند خامه فرم گرفته شود و زمانی که ظرف را برعکس می کنید از ظرف بیرون نریزد و رد پره های همزن روی آن بماند سپس سفیده تخم مرغ را به آرامی به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

مرحله پنجم: پخت کیک ساچر

وقتی مواد به خوبی باهم ترکیب شدن مواد کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۶۵ قرار دهید تا کیک پخته شود سپس بعد از پخت از قالب خارج کنید و از وسط به دونیم کنید و روی لایه اول کیک مارمالاد زردآلو بزنید و نیمه دیگر کیک را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید تا لایه کیک بهم بچسبد.

مرحله ششم: تهیه سس مخصوص

خامه را  داخل یک ظرف ریخته و بگذارید تا ریز جوش بزنید سپس از روی حررات بردارید و شکلات خرد شده را به آن اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شکلات ذوب شود سپس روی کیک بریزید و آن را کاور کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ساچر شکلاتی

  1. این کیک به دلیل نداشتن بیکینگ پودر باید پف مواد را نگیرید تا کیک به خوبی پف کند.
  2. در هنگام هم زدن سفیده همزن و کاسه باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه چربی باشد.
  3. بجای پودر قند از پودر شکر نرم می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک ساچر شکلاتی اتریشی خوشمزه با سس مخصوص
4.2 (84%) 5 votes