طرز تهیه سالاد خیار و ذرت با سس مایونز فوق العاده راحت و خوشمزه

دستور تهیه سالاد خیار و ذرت

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت

 

سالاد خیار و ذرت یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود و می تواند ترکیب یک سالاد مقوی و سالم را داشته باشد، سس این سالاد کاملا دلخواه است و شما اگر در رژیم هستید می توانید فقط از کمی روغن زیتون استفاده کنید و اگر می خواهید برای مهمانی ها خود این سالاد را تهیه کنید می توانید به آن ترکیب سس مایونز و ماست را بزنید و یک سالاد خوشمزه تهیه کنید. سالاد غذایی است که معمولا به عنوان پیش غذا بعد از غذای اصلی سرو می شود و یک وعده مجزا می باشد و یا می توانید همراه با خود غذا میل کنید. اصل لغت سالاد فرانسوی می باشد و بیشتر از سبزیجات خام یا بخارپز شده استفاده می شود و بیشتر سالاد ها به رنگ های سبز هستند زیرا از کاهو یا خیار و سبزیجات مختلف در آن استفاده شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد خیار و ذرت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد خیار و ذرت

  • خیار ۴ عدد
  • کنسرو ذرت ۱ فوطی
  • پیاز قرمز ۱ عدد
  • شوید و جعفری ساطوری شده ۴ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • سس مایونز۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت خوشمزه و سالم با شوید و جعفری

مرحله اول: آماده سازی ذرت

ابتدا باید ذرت را بخارپز کنید و یا از کنسرو آماده ذرت استفاده کنید که دیگر نیازی به پختن ندارد ولی اگر ذرت در خانه تهیه می توانید به سادگی بخارپز کنید بدین صورت که داخل یک قابلمه کمی آب بریزید و یک سبد روی آن قرار دهید و ذرت را داخل سبد ریخته به طوری که سبد با آب ارتباط نداشته باشد و بعد درب قابلمه را بسته و زمان دهید تا ذرت بخارپز شود.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

خیار ها را بشورید و بدون کندن پوست از وسط به دو نیم کنید و خرد کنید. پیاز قرمز را نیز پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید. شوید و جعفری را از قبل پاک کنید و بشورید و بعد به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه سالاد خیار و ذرت

در ادامه باید داخل کاسه مورد نظر خیار و پیاز و ذرت و شوید و جعفری را بریزید و خوب باهم هم بزنید و می توانید از ذرت بدون هسته و اسلایس شده نیز استفاده کنید. برای تهیه سس باید مایونز را به همراه روغن زیتون و ادویه ها مخلوط کنید و هم بزنید و سس را روی سالاد بریزید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد خیار و ذرت با سس مایونز و روغن زیتون

  1. می توانید از ترکیب سس مایونز و ماست و کمی آبلیموترش استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید برای تزیین از گوجه فرنگی خشک شده یا تازه استفاده کنید.
  3. می توانید پوست خیار را بگیرید و بعد اسلایس کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سالاد خیار و ذرت با سس مایونز فوق العاده راحت و خوشمزه
5 (100%) 1 votes