طرز تهیه خورش آلو سیاه با مرغ زعفرانی مجلسی با رب گوجه و انار

دستور پخت خورش آلو سیاه

طرز تهیه خورش آلو سیاه

 

خورش آلو سیاه یکی از انواع خورشت ها می باشد که همان طور که از نام این خورش مشخص است از آلو سیاه برای تهیه آن استفاده شده است این خورش طعم و مزه ملس و بسیار خوبی دارد و با مرغ تهیه می شود شما می توانید از هر قسمت از مرغ که دوست دارید استفاده کنید. آلو ها انواع مختلفی دارند و در رنگ ها و مزه های مختلفی هستند که آلو سیاه یکی از آنها می باشد و اما آلو سیاه به دلیل فیبر بالا و آب زیادی که در خود دارد برای تهیه خورش بسیار مناسب است همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و برای کاهش فشار خون نیز مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش آلو سیاه با مرغ زعفرانی مجلسی با رب گوجه و انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش آلو سیاه

  • سینه مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • آلو سیاه ۱۰ الی ۱۵ عدد
  • پیاز سرخ شده ۱/۲ پیمانه
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • رب انار ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  • برگ بو ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زنجبیل، ادویه کاری، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش آلو سیاه با مرغ مجلسی

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را نیم پز کنیم سپس در سس مخصوص قرار دهیم برای شروع ۱ پیاز را پوست گرفته و ۴ قاچ کنید سپس سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و برگ بو و کمی زعفران و زردچوبه داخل قابلمه ریخته و روی آن آب ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته و نرم شود سپس از آب مرغ جدا کنید و آب مرغ را صاف کنید.

مرحله دوم: پخت آلو سیاه

آلو سیاه ها را از قبل شسته و با کمی آب به مدت ۱ ساعت خیس کنید سپس آبکش کرده و با کمی کره و روغن تفت دهید سپس کمی پیاز سرخ شده را اضافه کنید و ۱ لیوان از آب مرغ مرحله قبل که صاف کردید اضافه کنید سپس درب تابه را قرار دهید و بگذارید با حرارت کم آلوها پخته شوند.

مرحله سوم: تفت دادن رب

حالا داخل یک تابه کوچک کمی کره ریخته و رب را به همراه تمام ادویه ها و زعفران تفت دهید تا خوش رنگ شود سپس رب انار را نیز اضافه کنید و بعد این مخلوط رب ها را به تابه آلوها اضافه کنید و هم بزنید تا باز شود.

مرحله چهارم: تهیه خورش آلو سیاه

حالا مرغ های پخته شده را به همراه کمی پیاز داغ اضافه به تابه اضافه کنید هر چقدر پیاز داغ بیشتر باشد طعم و مزه بهتری دارد و ۱ لیوان آبجوش اضافه کنید و درب تابه را گذاشته و بگذارید با حرارت کم خورش کم کم جا افتاده شود سپس به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش آلو سیاه با مرغ

  1. طعم و مزه این خورش ترش است اگر دوست داریم ملس باشد در انتها کمی شکر اضافه کنید و با ذائقه خود اندازه کنید.
  2. برگ بو باعث گرفتن بوی زهم مرغ می شود.
  3. می توانید باقی مانده آب مرغ را نگه دارید و با آن استاک مرغ یا سوپ تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خورش آلو سیاه با مرغ زعفرانی مجلسی با رب گوجه و انار
4 (80%) 1 votes