طرز تهیه پودر چیلی تند، خوشمزه، آسان و پرکاربرد در منزل

طرز تهیه پودر چیلی

 

یا همان ادویه چیلی یکی از ادویه های بسیار تند و تیز و خوش رنگ و لعاب است که هر آشپزخانه ای نیاز دارد که برای غذاهای خود از این ادویه استفاده کند. شما می توانید در مزه دار کردن مرغ و پاستا و انواع سوخاری ها و تقریبا می توان گفت در بیشتر غذاها از آن استفاده کنید و بنا به ذائقه خود میزان آن را کم و زیاد کنید. اما همان طور که می دانید ادویه ها نیز خاصیت درمانی زیادی دارند ادویه پودر چیلی نیز خواصی همچون کنترل درد، کاهش وزن، سرشار از ویتامین C، ضد خون ریزی، جلوگیری از سرطان و تسکین سرفه های شدید را دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ادویه پودر چیلی در منزل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر پاپریکا قرمز۲ ق غذا خوری
پونه کوهی۲ ق غذا خوری
زیره سبز۱ ق چای خوری
پودر سیر۲ ق چای خوری
پودر پیاز۳/۴ ق چای خوری
فلفل قرمز۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه پودر چیلی تند و خوشمزه در منزل

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

شما می توانید پودر پاریکا (برای تهیه پاپریکا کافیه فلفل دلمه‌ای‌های قرمز رنگ را خرد کنید و خشک کنید. بعد هم پودر کنید. این پودر پاپریکای شیرین هست که برای عطر و رنگ غذاها استفاده می شود اگر بخواهید کمی تند باشد می توانید کمی فلفل قرمز هم همراه فلفل دلمه‌ای خشک کنید و پودر کنید) یا دیگر ادویه های گفته شده را خود در منزل تهیه کنید تا عطر و بوی این ادویه بیشتر شود و یا می توانید همه را از عطاری ها تهیه کنید برای شروع همه مواد اولیه را داخل کاسه ریخته و با قاشق هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله دوم: میکس کردن

شما می توانید این ادویه را به صورت پودری و یا با گوشتکوب کمی بکوبید تا درشت تر به نظر بیاد بنا به سلیقه خود می توانید یکی از دو راه را انتخاب کنید برای پودر کردن همه مواد را در آسیاب ریخته و بگذارید تا پودر شوند دقت کنید بعد از خاموش کردن دستگاه بلافاصله درب آسیاب را باز نکنید تا عطر و بوی آن موجب سرفه شما شود.

مرحله سوم: تهیه ادویه چیلی در منزل

یا شما می توانید مواد را در هاون ریخته و کمی آن را بکوبید تا نرم و پودری شوند در ادامه پودر چیلی بدست آمده را داخل بانکه مورد نظر ریخته و در کنار دیگر ادویه ها در کابینت نگهداری کنید و برای مرینت کردن انواع غذاها و طعم دار کردن آنها استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پودر چیلی در منزل

  1. در رسپی اصلی این ادویه از اورگانو استفاده شده که اگر همان پونه کوهی می باشد.
  2. شما می توانید از فلفل قرمزها را در فصل بخرید و خشک کنید و آن را آسیاب کنید و در تهیه این ادویه استفاده کنید.
  3. این ادویه سالها ماندگاری دارد حتما در ظرف خوب چفت شود که عطر و بو خارج نشود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه