طرز تهیه ترشی انبه بلوچی سبز (ترشی انبه روغنی) با روغن زیتون

طرز تهیه ترشی انبه بلوچی

 

ترشی انداختن ۴۰۰۰ سال پیش با استفاده از خیار بومی در هند آغاز شد و کم کم به سمت خاورمیانه و اروپا و در نهایت به شمال آمریکا راه یافت. ترشی انبه بلوچی یکی از ترشی های فوق العاده خوشمزه و ساده است که با انبه سبز یا همان انبه کال تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ی دارد و الان که در فصل انبه تازه هست می توانید این ترشی را تهیه کنید. شما می توانید از روغن پخت پز یا روغن زیتون برای تهیه ترشی انبه بلوچی استفاده کنید. انبه به کاهش کلسترول کمک می کند و برای پاکسازی پوست و بستن منافذ و جوش بسیار مفید است و همچنین برای سلامت چشم زیرا از شب کوری و خشکی چشم جلوگیری می کند در واقع یک فنجان انبه خرد شده ۲۵ درصد از میزان مورد نیاز روزانه را فراهم می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی انبه بلوچی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

انبه۱ کیلوگرم
سیرله شده ۱ ق غذا خوری
فلفل عنابی نیم کوب شده۱ ق غذا خوری
هویجبه دلخواه ۲ عدد
روغن زیتون۱/۲ لیوان
تخم گشنیز۱ ق غذا خوری نیم کوب شده
سرکه۱ لیوان
سیاه دانهبه دلخواه ۱ ق غذا خوری
زردچوبه۲ ق غذا خوری
نمک۳ ق غذا خوری
ادویه ترشی۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی انبه بلوچی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید انبه ها ی سبز را بشورید و پوست آن ها را با کمک یک چاقو تیز بگیرید و به صورت خلالی ریز یکدست برش بزنید، حالا بایدانبه های خرد شده را داخل یک آبکش قرار دهید و به آن نمک و زردچوبه ا ضافه کنید و خوب با دست هم بزنید و بعد برای ۱۲ ساعت داخل دمای آشپزخانه قرار دهید تا آب اضافه خارج شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا باید داخل یک قابلمه روغن بریزید و به آن ادویه ترشی و تخم گشنیز و را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود می توانید در این مرحله ۱ ق غذا خوری رب نیز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد سیر له شده و انبه ها را نیز اضافه کنید و مواد را تفت دهید و بعد سیاه دانه و اانبه و فلفل عنبای و هویج خلالی شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید و در انتها سرکه را ا ضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی انبه بلوچی

در ادامه باید برای خوشرنگ شدن می توانید کمی زعفران را با سرکه مخلوط کنید و روی مواد بریزید و درب قابلمه را قرار دهید تا سرکه فقط گرم شود و اصلا نجشود و بعد از روی حرارت بردارید و خاموش کنید تا کاملا خنک شود سپس از داخل یک شیشه تمیز به صورت فشرده ریخته و و روی شیشه را با روغن زیتون بپوشانید و درب شیشه را محکم کنید و داخل یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی انبه بلوچی

  1. می توانید برای تعادل در مزه ها از کمی شکر نیز استفاده کنید.
  2. می توانید پوست انبه را نگیرید و با پوست به صورت خلالی خرد کنید.
  3. می توانید از سرکه قرمز یا سفید استفاده کنید.
  4. رب گوجه فرنگی و تمر هندی دو مدل پر طرفدار می باشد.
  5. ترشی انبه مخلوط , هویج و لیمو و  موسیر هم استفاده می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی انبه بلوچی سبز (ترشی انبه روغنی) با روغن زیتون
3.3 (65%) 4 votes