طرز تهیه رولت سیب و دارچین خیلی خوشمزه و راحت و ساده برای عصرانه و مهمانی

دستور پخت رولت سیب و دارچین

طرز تهیه رولت سیب و دارچین

 

رولت سیب و دارچین یکی از رولت های بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد که شما می توانید برای مهمانی یا مجالس مختلف این رولت ساده را تهیه کنید و یک شیرینی خوشمزه به همراه چای سرو کنید. این رولت را با طعم سیب و دارچین قرار است تهیه کنیم که طعم بی نظیری دارد و بافت رولت بسیار نرم و پنبه ای می شود. دقت کنید زمان پخت رولت ها بسیار کم هستند و هرچقدر بیشتر در فر باشند خشک می شوند و دیگر نمی توانید آن را رول کنید و حتما از یک سایز سینی مناسب استفاده کنید تا زیاد نازک یا ضخیم نشود. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت سیب و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت سیب و دارچین

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی

  • سیب درشت ۴ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • دارچین ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه رولت سیب و دارچین ساده برای عصرانه

مرحله اول: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید سیب ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و به همراه شکر داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر ذوب شود و آب اضافه سیب گرفته شود و بعد دارچین را اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید و کف یک سینی ۲۵*۳۵ کاغذ روغنی انداخته و مواد را پهن و روی آن را صاف کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ و وانیل را داخل یک کاسه بریزید و به همراه همزن برقی ۳ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و بعد شکر را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود و بعد شیر را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: پخت رولت

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و روی مواد الک کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید و حالا باید مایه رولت را روی لایه سیب داخل سینی بریزید و قالب را چندین بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه گرفته شود و بعد داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۷ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه رولت سیب و دارچین

در ادامه رولت سیب و دارچین را از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا از داغی اولیه بیفتد و بعد روی یک پارچه تمیز برگردانید و آرام کاغذ روغنی را جدا کنید و به کمک پارچه رول کنید و نیم ساعت داخل دمای محیط قرار دهید و سپسپ رول را باز کنید و پارچه خارج کرده و به تنهایی مجدد رول کنید و داخل ظرف قرار دهید و روی آن پودر قند بپاشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت سیب و دارچین در فر

  1. می توانید داخل تابه دو طرفه نیز این رولت را تهیه کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید.
  2. دما در فر های مختلف می باشد و زمان پخت بین ۱۵ الی ۱۷ دقیقه است.
  3. برای فر های برقی دما روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه