طرز تهیه گراتن سوسیس لذیذ و مجلسی با سیب زمینی و سس بشامل

دستور پخت گراتن سوسیس

طرز تهیه گراتن سوسیس

 

گراتن سوسیس یکی از انواع گراتن ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید به سادگی برای شام یا نهار این غذای خوشمزه را تهیه کنید. این گراتن خوشمزه را می توانید با سوسیس و سیب زمینی ورقه ای تهیه کنید. این گراتن فوق العاده ساده می باشد و تهیه آن در منزل کار بسیار ساده ای می باشد. گراتن از جمله غذاهای خوشمزه و فوری هستند که در همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود. گراتن یا گراتین یک نوع در واقع یک نوع تکنیک غذا است و منشا آن برای کشور فرانسه می باشد و بیشتر در ظرف با ارتفاع کوتاه در فر تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه گراتن سوسیس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گراتن سوسیس

  • سیب زمینی ۶ عدد
  • سوسیس ۴ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • پیاز  ۱عدد
  • شیر ۱ پیمانه
  • آرد سفید ۱ ق غذا خوری
  • کره ۲۵ گرم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی و سوسیس

ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای با یک ضخامت ثابت برش بزنید. می توانید از غذاساز و رنده آن برای برش دادن استفاده کنید. داخل یک قابلمه آب ریخته تا به جوش بیاید و بعد سیب زمینی را برای ۱۵ دقیقه با کمی نمک بگذارید تا نرم شود. سپس آبکش کنید. سوسیس ها را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید.

مرحله دوم: تهیه سس بشامل

در ادامه کره را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا ذوب شود. آرد را اضافه کنید و کمی با کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد در ادامه باید شیر ولرم را به صورت تدریجی اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها نمک و فلفل سیاه و آویشن بریزید.

مرحله دوم : آماده سازی سیب زمینی

فلفل  دلمه را بشورید و نگینی ریز خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. یک ظرف پیرکس را انتخاب کنید و کمی کف آن را با سس بشامل کاور کنید. حالا باید یک لایه سیب زمینی ورقه ای کف ظرف بچینید و بعد سوسیس و کمی فلفل دلمه ای و پیاز را بریزید.

مرحله چهارم: گراتن سوسیس

در ادامه روی مواد کمی پنیر پیتزا و سس بشامل بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شوند. در انتها روی مواد پنیر پیتزا و سس بشامل بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا گراتن پخته و پنیر ذوب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گراتن سوسیس و سیب زمینی

  1. به دلخواه می توانید از پنیر ورقه ای نیز استفاده کنید.
  2. افزودن پیاز و فلفل دلمه اختیاری و قابل حذف است.
  3. می توانید مواد را همانند راگو یکی در میان از سیب زمینی و سوسیس استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه