طرز تهیه پنکیک کدو سبز خوش طعم رژیمی با پنیر فتا

طرز تهیه پنکیک کدو سبز

 

یکی از انواع پنکیک ها می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید برای عصرانه یا شام و نهار این پنکیک خوشمزه را تهیه کنید. اگر طعم و مزه کدو را دوست دارید حتما این پنکیک را با کدو سبز امتحان کنید. خیلی سریع و راحت تهیه می شود و نیاز به زمان زیادی نمی خواهد اما چون کدو سبز کالری بسیار کمی دارد این غذا برای ورزشکاران و یا کسانی که در رژیم لاغری هستند نیز بسیار مناسب است. اما این غذا یک غذای نیمه گیاهی می باشد چون در آن تخم مرغ استفاده می شود ولی اگر جزو گیاه خوارانی هستید که می توانید فرآورده های لبنی مصرف کنید این پنکیک کدو سبز را تست کنید اما کدو سبز برای کاهش وزن، سلامت قلب و کمک به سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و بهتر است در برنامه هفتگی خود از کدو سبز حتما استفاده کنید. قبلا در پارسی دی طرز تهیه پنکیک ساده را آموزش داده ایم امروز با طرز تهیه پنکیک کدو سبز رژیمی بدون شیر با پنیر فتا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کدو سبز۳ عدد
پیاز۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
آردبه مقدار لازم
جعفری۱ دسته
پنیر فتا۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک کدو سبز رژیمی با پنیر فتا

مرحله اول: آماده سازی کدو سبز

ابتدا کدو ها را خوب شسته و پوست بگیرید و رنده کنید. می توانید بدون گرفتن پوست، آن ها را رنده کنید ولی دقت کنید که خوب باید شسته شود سپس داخل یک آبکش ریخته و فشار دهید تا خوب آب اضافی آن گرفته شود در ادامه جعفری را پاک کنید و بشورید و ساطوری ریز رنده کنید.

مرحله دوم:  مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه کدو رنده شده را به همراه جعفری و تخم مرغ ها و ادویه بریزید و پنیر فتا را که می توانید رنده یا ریز با چاقو خرد کنید اضافه کنید و هم بزنید حالا باید تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید می توانید تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه هم بزنید سپس به مواد پنکیک کدو سبز اضافه کنید.

مرحله سوم: سرخ کردن پنکیک کدو سبز

وقتی مواد را مخلوط کردید باید کمی آرد سفید بزنید بسته به مقدار شلی و سفتی پنکیک کدو سبز ۱ الی ۳ ق غذا خوری آرد بزنید تا منسجم شود سپس داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود و بعد با کمک قالب یا قاشق مواد پنکیک کدو سبز را داخل تابه ریخته و سرخ کنید تا هر دو طرف آن خوش رنگ شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس ماست و مایونز و کمی سیر مخلوط شده سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پنکیک کدو سبز

  1.  به دلخواه می توانید بجای جعفری از شوید خشک شده یا تازه استفاده کنید.
  2. بسته به بزرگی و کوچکی سایز تخم مرغ ها می توانید ۲ یا ۴ عدد تخم مرغ استفاده کنید.
  3. برای اینکه پنکیک کدو سبز رژیمی تر باشد می توانید با کمی روغن داخل فر قرار دهید.
  4. به دلخواه می توانید از کمی سیر ریز خرد شده در مواد پنکیک کدو سبز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه