طرز تهیه لازانیا با کدو سبز و پنیر خوشمزه و آسان بدون گوشت

 طرز تهیه لازانیا کدو سبز

 

لازانیا با کدو سبز یکی از روش ها تهیه لازانیا می باشد که با کدو سبز تهیه می شود اما در تهیه این لازانیا خبری از ورقه های لازانیا نیست و کدو سبز مانند این ورقه ها عمل می کند و می توانید به دلخواه از ژامبون نیر در تهیه این لازانیا استفاده کنید و این لازانیا گوشت ندارد و اگر شما جزء دسته افراد گیاه خوار یا وجترن هستید که محصولات لبنی مصرف می کنید می توانید این لازانیا خوشمزه را تهیه کنید و علاوه بر خوشمزگی آن از خواص خوب کدو سبز نیز بهرمند شوید. کدو سبز یکی از صیفی جات بسیار خوشمزه است که دارای ارزش غذایی بالایی است و یکی از بهترین ها برای پایین آوردن قند خون و کلسترول می باشد. امروز در پارسی دی لازنیا با کدو سبز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کدو سبز بزرگ۳ عدد
پیاز۱ عدد
پنیر ورقه ای۱ بسته
ژامبون یا کالباس۸ عدد
پنیر موزارلابه مقدار لازم
پنیر پارمزانبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۱ عدد
سیر۲ حبه
پودر پاپریکا۱/۳ ق چای خوری
فلفل چیلی۱/۴ ق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا با کدو سبز بدون گوشت

مرحله اول: تهیه سس

ابتدا برای تهیه لازانیا باید سس مخصوص آن را آماده کنید برای این کار پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن زیتون تفت دهید تا سبک شود سپس سیر را نیز پوره کنید و به آن اضافه کنید و تفت دهید تا بوی سیر بلند شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید در ادامه گوجه را رنده بزنید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس به دلخواه کمی ریحون خشک و پاپریکا و فلفل چیلی را اضافه کنید و تفت داده تا سس غلیظ و بدون آب شود.

مرحله دوم: تفت دادن کدو سبز

کدو سبز ها را خوب بشورید نیازی به گرفتن پوست کدو نیست سپس آن را با رنده ورقه کن یا چاقو خیلی یکدست برش افقی بزنید و روی آنها نمک بپاشید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید سپس با دستمال آشپزخانه آب اضافی کدوها را بگیرید و داخل تابه گریل با کمی روغن گریل کنید و از تابه خارج و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه لازانیا کدو سبز

حالا کف ظرف مورد نظر کمی از سس بریزید و یک لایه کدو سبز قرار دهید سپس روی کدو سبزها ژامبون دلخواه را بگذارید و بعد پنیر ورقه ای را قرار دهید و بعد پنیر موزارلا و کمی پارمزان بریزید و به همین ترتیب همه لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام شود.

مرحله چهارم: پخت لازانیا کدو سبز

روی لازانیا را با پنیر موزارلا و پارمزان کاور کنید و روی قالب را فویل بکشید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پخته و پنیر ذوب و طلایی شود سپس از فر خارج کنید و صبر کنید کمی سرد شود سپس برش بزنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لازانیا با کدو سبز

  1. می توانید فقط از پنیر رنده شده استفاده کنید.
  2. اگر فر شما گازی است و کانوکشن ندارد پس در انتها گریل را روشن کنید تا سطح آن طلایی شود.
  3. برای طعم و مزه بهتر در موقع سرو کمی فلفل سیاه و آویشن روی لازانیا بپاشید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه