طرز تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی ساده و سالم با پنیر فتا و سرکه بالزامیک

دستور تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی

سالاد اسفناج ایتالیایی

 

سالاد اسفناج ایتالیایی یکی از سالاد های بسیار ساده و پر طرفدار است که رسپی های زیادی برای آن می باشد و شما می توانید این سالاد خوشمزه را با لوبیا ها یا سبزیجات مختلف تهیه کنید که هر صورت طعم بی نظیر برگ اسفناج در این سالاد مشهود است. برای تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی نیاز به بیبی اسفناج دارید که می توانید از میوه فروشی ها تهیه کنید و برگ اسفناج معمولی برای تهیه این سالاد مناسب نیست زیرا بی بی اسفناج بسیار ریز و ترد و نازک است و دیگر نیازی به خرد شدن ندارد و حتی می توانید در هایپر مارکت نیز این بی بی اسفناج را تهیه کنید و از خواص بسیار خوب آن نیز بهرمند شوید. بیبی اسفناج یک وعده غذایی سالم و مقوی به حساب می آید و شما می توانید بجای کاهو در ساندویچ یا غذا های خود استفاده کنید. بیبی اسفناج برای سلاکت قلب و رفع سوزش سر دل نیز مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی

  • بیبی اسفناج ۱ دسته
  • سرکه بالزامیک ۲ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • رب انار ملس ۲ ق غذا خوری
  • گردو خرد شده ۵ ق غذا خوری
  • پنیر فتا ۴ ق غذا خوری
  • انار دان شده ۱/۲ پیمانه
  • کنجد ۳ ق غذا خوری
  • پرتفال خرد شده به دلخواه ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی خوشمزه و سالم و ساده با رب انار

مرحله اول: مخلوط کردن روغن زیتون

ابتدا بیبی اسفناج را از بسته بندی خارج کنید و نیازی به گرفتن ساقه نیست و داخل آب چندین بار بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه خارج و خشک شود. برای تهیه سس مخصوص این سالاد باید روغن زیتون را داخل یک کاسه ریخته و به همراه رب انار و سرکه بالزامیک خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله دوم: افزودن ادویه

در ادامه باید کمی نمک و فلفل سیاه نیز به سس رب انار و روغن زیتون اضافه کنید و هم بزنید به همین آسانی سس این سالاد آماده شده است. انار را نصف کنید و دان کنید. گردو را نیز داخل هاون کمی بکوبید و یا می توانید به صورت بززگ داخل سالاد استفاده کنید. پنیر فتا را به صورت مکعبی خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی

در ادامه باید اسفناج را داخل یک کاسه بریزید و سس مخصوص را روی آن بریزید و هم بزنید و بعد انار دان شده و گردو و کنجد را بریزید وهم بزنید و در انتها پرتقال خرد شده و پنیر فتا را اضافه کنید به همین راحتی سالاد اسفناج ایتالیایی آماده شده است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سالاد اسفناج ایتالیایی با سس مخصوص

  1. می توانید سالاد را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند.
  2. می توانید از میوه دلخواه بجای پرتقال استفاده کنید.
  3. رب انار باید ملس باشد و اگر ترش بود می توانید با کمی شکر مخلوط کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه