طرز تهیه املت ترکیه ای خوش طعم و ساده و سنتی با پنیر فتا

طرز تهیه املت ترکیه ای

 

یکی از املت های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای صبحانه خوشمزه یا نهار یا شام سبک آن را تهیه کنید این املت با پنیر پیتزا یا پنیر فتا تهیه می شود و طعم و مزه خوبی دارد و کاملا با ذائقه ما ایرانی ها جور می باشد زیرا بسیار خوش طعم و ساده است املت ها همیشه بر پایه تخم مرغ و گوجه فرنگی و سبزی ها یا ادویه های معطر و تند و تیز هستند که در بیشتر دنیا تهیه می شود و چون خیلی سریع و راحت و مقرون به صرفه است برای وقت هایی که زمان ندارید و یا دانشجوها نیز مناسب است اما املت ها انواع و اقسام مختلفی دارند و از سبزیجات یا سوسیس و کالباس و بیکن در تهیه آنها استفاده می شود اما به طور کلی دنیای املت ها حد و مرز ثابتی ندارد و هر کس با توجه به سلیقه خودش املت های متفاوتی تهیه می کند و برخی اسناد در گذشته نشان می دهد که املت ها اولین بار در ایران باستان پیدا شدند. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه املت ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

روغن زیتون۴ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۵ عدد
پنیر فتا۱۰۰ گرم
جعفری۱ ق غذا خوری
فلفل سبز۲ عدد
پونه کوهی۱/۲ ق چای خوری
فلفل قرمز۱ ق چای خوری
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت ترکیه ای با پنیر فتا

مرحله دوم: آماده سازی

ابتدا گوجه فرنگی را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و کنار بگذارید سپس جعفری تازه را نیز ساطوری کنید و برای تزئین کنار گذاشته در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را به همراه روغن زیتون و کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس سیر پوست کنده و پوره شده را به همراه پیاز کمی تفت دهید حالا گوجه ها را به همراه فلفل سبز خرد شده و پونه و فلفل قرمز اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه مواد را روی حرارت قرار دهید تا گوجه ها نرم شوند می توانید درب تابه را قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

سپس در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به آن کمی نمک و فلفل سیاه بزنید حالا روی مواد املت ریخته و هم بزنید تا تخم مرغ ها کم کم خودشان را گرفته و پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه املت ترکی

وقتی خوب املت پخته شد از روی حرارت بردارید و پنیر فتا خرد شده را به همراه جعفری ساطوری روی آن بریزید و با نان تازه یا نان تست کره زده نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت املت ترکیه ای

  1. می توانید برای رنگ بیشتر از کمی رب نیز استفاده کنید.
  2. میزان فلفل این غذا را با ذائقه خود تنظیم کنید.
  3. بجای فلفل سبز از فلفل دلمه نیز می توانید استفاده کنید.
  4. بجای پنیر فتا می توانید در انتهای پخت کمی پنیر رنده شده یا پارمزان روی املت بریزید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه