طرز تهیه خورش کدو سبز با مرغ و غوره خیلی ساده و سریع و خوش طعم

دستور پخت خورش کدو با مرغ

طرز تهیه خورش کدو با مرغ

 

خورش کدو با مرغ یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با کدو سبز تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید این خورش را با غوره یا آلو و یا اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید از کمی آبلیموترش تازه یا رب لیمو عمانی نیز می توانید استفاده کنید. خورشت کدو سبز با مرغ یکی از غذا های سنتی ایرانی می باشد که می توانید در کنار پلو زعفرانی میل کنید. این غذای خوشمزه طعم خوبی دارد و خیلی سریع تهیه می شود زیرا قرار است از مرغ خرد شده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش کدو سبز با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش کدو سبز با مرغ خرد شده

  • کدو سبز ۴ عدد
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران پودر شده نوک ق چای خوری
  • غوره به مقدار لازم
  • فلفل دلمه ریز شده ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه ، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کدو با مرغ ساده و خوشمزه و فوری

مرحله اول: سرخ کردن کدو سبز

کدو ها را خوب بشورید و به صورت نواری برش بزنید و به دلخواه می توانید پوست را بگیرید و بعد روی دستمال قرار دهید تا آب اضافه کشیده شود. سپس داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه سرخ کنید تا نرم و طلایی شود و از تابه خارج کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید. داخل همان تابه که کدو ها را سرخ کنید پیاز نگینی شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر رنده شده را به همراه فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و کمی تفت داده و در ادامه مرغ را به همراه ادویه ها و زعفران اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ خوب سرخ و تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن رب

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود، سپس روی مواد ۱ پیمانه آبجوش بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد کدو های سرخ شده را اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه باز قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ ها خوب پخته و سس کم کم غلیظ شود.

مرحله چهارم: تهیه خورشت کدو سبز با مرغ

در انتها نوبت اضافه کردن غوره می باشد که مقدار آن سلیقه ای است و شما می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید. غوره را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا خورش طعم دار شود و در انتها نمک خورش را بچشید و از روی حرارت بردارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش کدو با مرغ و غوره

  1. می توانید بجای نمک از عصاره مرغ استفاده کنید تا خورش لعاب دار تر باشد.
  2. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.
  3. این خورش باید کم آب و غلیظ باشد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه