طرز تهیه پنکیک گوشت چرخ کرده و قارچ بدون فر

طرز تهیه پنکیک گوشت

 

یکی از پنکیک های بسیار خوشمزه است که برای یک وعده غذایی کامل بسیار مناسب است این پنکیک شباهت زیادی به کرپ دارد یعنی شما باید ابتدا خمیر را تهیه کنید سپس داخل تابه پخته و از مواد میانی بگذارید و سپس داخل فر یا روی گاز سرخ کنید. مواد و سبزیجات استفاده شده در پنکیک گوشت دلخواه است شما با توجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید. افزودن پنیر پیتزا به پنکیک گوشت اختیاری می باشد. امروز در پارسی دی پنکیک گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
آرد۸ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه پنکیک گوشت و قارچ

گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
قارچ۲۵۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک گوشت و قارچ بدون فر

مرحله اول: تهیه مواد میانی

برای تهیه این غذا باید ابتدا مواد میانی را تهیه کنید پیاز را پوست بگیرید سپس نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا کمی سبک شود سپس در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن فلفل سیاه و زردچوبه بزنید تا کمی گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه قارچ اسلایس شده را افزوده و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در انتها کمی نمک و رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه مایه پنکیک

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس شیر را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود در ادامه آرد را روی مواد الک کنید تا خمیر تقریبا رقیقی بدست بیاد.

مرحله سوم: پخت پنکیک

داخل یک تابه را با کمی روغن چرب کنید سپس یک ملاقه از مواد برداشته و داخل تابه بریزید و تابه را خوب بچرخانید تا تمام تابه را به شکل دایره بگیرد سپس چند دقیقه صبر کنید تا روی پنکیک حباب بزند سپس برگردانید و طرف دیگر هم طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت پنکیک گوشت

هر پنکیک را داخل یک بشقاب قرار دهید و مرکز آن مقداری مواد گوشتی بگذارید و به دلخواه پنیر نیز اضافه کنید سپس به شکل بقچه یا رولی بپچید و داخل یک ظرف پیرکس قرار دهید و برای چند دقیقه داخل فر بگذارید سپس سرو کنید یا داخل تابه چرب شده قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس به همراه سس گوجه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک گوشت

  1. تابه حتما باید نچسب باشد و فقط با قلمو یا پنبه کمی چرب کنید.
  2. مواد گوشتی باید کاملا خنک شده باشد.
  3. می توانید به جای رب در مواد میانی از گوجه پوره شده استفاده کنید.
  4. می توانید به صورت لایه لایه مانند لازانیا روی پنکیک و مواد را قرار دهید و سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه