طرز تهیه پنکیک اسفناج خوشمزه و سالم

طرز تهیه پنکیک سبزیجات

 

یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین پنکیک ها می باشد که با موز ترکیب شده و یک پنکیک فوق العاده عالی را به شما می دهد و می توانید همراه با عسل و یا کرم های شکلاتی مختلف این پنکیک را تهیه کنید. پنکیک ها در واقع یک نوع کیک می باشند که زودتر تهیه می شوند و یک جور کیک تابه ای می باشند و در تهیه آن ها نیازی به فر نیست و با چند قلم مواد می توانید یک صبحانه مقوی را تهیه کنید. ظاهر و نحوه پخت پنکیک ها کشور به کشور تغییر کرده و از گذشته تاکنون این پنکیک ها تهیه می شدند مثلا در انگلیس پنکیک پف زیادی ندارند ولی در آمریکا مقداری بیکینگ پودر زده تا پنکیک پف کند. اسفناج یک سبزی همه فن حریف است زیرا برای سلامت قلب، درمان یبوست، رشد مو، کاهش وزن و … هزاران خواص خوب دیگر را دارا می باشد. امروز در پارسی دی پنکیک اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

اسفناج تازه۱ پیمانه
موز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۳ ق غذا خوری
شیر۳ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
کرهبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک اسفناج و موز

مرحله اول: آماده سازی اسفناج

ابتدا اسفناج را پاک کرده و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود سپس داخل مخلوط کن یا غذاساز ریخته و یا با کمک گوشت کوب برقی به همراه ۲ ق غذا خوری آب بزنید تا پوره و یکدست شد.

مرحله دوم: افزودن موز

موز را پوست گرفته و خرد کنید و به اسفناج اضافه کنید و بگذارید تا موز به همراه پور اسفناج نیز له شود سپس دستگاه را خاموش کنید افزودن موز دلخواه است می توانید آن را خذف کنید ولی طعم و مزه بسیار خوبی به پنکیک می دهد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ ها را به همراه وانیل شکر با همزن دستی یا چنگال بزنید تا مخلوط شوند سپس و بعد روغن مایع و پوره اسفناج و موز را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند در ادامه آرد و بیکینگ پودر را روی مواد الک کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاد و غلظتی شبیه به ماست داشته باشد.

مرحله چهارم: پخت پنکیک اسفناج

در ادامه داخل تابه را برای بار اول با کره چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود سپس یک ملاقه از مواد پنکیک بردارید و داخل تابه به شکل گرد بریزید و صبر کنید تا یک طرف آن حباب بزند سپس با کفیگر برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگر پنکیک نیز پخته شود به همین راحتی همه مواد را تهیه کنید و به دلخواه با عسل یا شکلات و موز میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک اسفناج

  1.  بجای روغن می توانید از کره هم دمای محیط استفاده کنید.
  2. می توانید از شیر بادام یا نارگیل نیز در تهیه این پنکیک استفاده کنید.
  3. این پنکیک برای کودکان و بچه های که اسفناج نمی خورند نیز بسیار مناسب است.
  4. می توانید از آرد بادام یا آرد نارگیل نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پنکیک اسفناج خوشمزه و سالم
5 (100%) 1 votes