طرز تهیه پنکیک قارچ خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه پنکیک قارچ

 

یکی از انواع پنکیک ها است که می توانید به عنوان وعده شام یا صبحانه میل کنید. پنکیک ها نوعی خمیر هستند که داخل تابه پخته می شوند و با انواع میوه و سبزیجات طبخ سرو می شوند. اما تاریخچه پنکیک به زمان رم باستان بر میگردد در قرن یک میلادی اولین بار واژه پنکیک توسط رومی ها ثبت شد و دستور پنکیک در کتاب آپیسیوس (کتاب آشپزی رومی ) نوشته شد اما در قرن هفدهم دستور پنکیک کمی تغییر کرد و به آن جوش شیرین یا بیکینگ پودر اضافه کردند و باعث شدند آنها پف کنند تفاوت مهم پنکیک و کرپ در همین موضوع می باشد و جالب است بدانید در تمام دنیا پنکیک جزئی از فرهنگ غذایی آنها می باشد که عمدتا در شیوه و مواد کمی متفاوت است. پنکیک قارچ به دلیل داشتن قارچ از خواص درمانی نیز برخوردار است برای مثال تنظیم سطح کلسترول، درمان کم خونی، دشمن دیابت و کمک به سلامت استخوان ها. امروز در پارسی دی پنکیک قارچ خوشمزه و مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۳ ق غذا خوری
قارچ۴۰۰ گرم
شیر۲۰۰ میلی لیتر معادل ۱ پیمانه
آرد۱ پیمانه
ذرت پخته شده۱/۲ فنجان
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
پنیر چداربه دلخواه

طرز تهیه پنکیک قارچ

مرحله اول : آماده سازی قارچ

ابتدا قارچ ها را خوب بشورید تا قسمت سیاه رنگ آنها از بین برود بعد اسلایس کنید و اجازه دهید تا کمی خشک شوند داخل تابه کره را ریخته و زمانی که ذوب شد قارچ ها را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب قارچ ها کشیده شوند حتما حرارت بالا باشد سپس قارچ ها را برای ۱۰ دقیقه کنار گذاشته تا خنک شوند.

مرحله دوم : تهیه خمیر پنکیک

آرد را داخل یک کاسه ریخته و بیکینگ پودر را با آن مخلوط کنید و مرکز آرد را گود کنید سپس تخم مرغ و شیر به همراه ذرت و نیمی از قارچ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود اگر دوست دارید پنیر بربزید باید در این مرحله مانند مواد دیگر اضافه کنید.

مرحله سوم : پخت پنکیک

داخل یک تابه نچسب مقداری کره را باقلمو بمالید تا چرب شود سپس با کمک ملاقه از مواد برداشته و در مرکز تابه ریخته و حرارت را کم کنید و اجازه دهید یک طرف پنکیک پخته شود زمانی که حباب روی آن ایجاد کنید پنکیک را برگردانید و طرف دیگر را هم بپزید سپس پنکیک های آماده شده را در یک حوله تمیز قرار دهید تا پختن پنکیک های دیگر گرم باقی بماند.

مرحله چهارم : تهیه پنکیک قارچ

هر یک از پنکیک ها را روی هم قرار دهید و مابین هر کدام قارچ تفت خورده بریزید و با پنیر خامه ای کم چرب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک قارچ

  1. فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و نیاز نیست دفعات بعد چرب شود در غیر اینصورت پنکیک های شما چرب می شود.
  2. ذرت قابل حذف است.
  3. اگر دوست داشتید برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ می توانید یک مقدار کمی روی آنها آبلیمو ریخته تا سیاه نشود.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه