طرز تهیه شاورما ترکیه ای (گیاهی) با نخود و سبزیجات

 

غذا های ترکی بسیار خوشمزه و جذاب هستند و این بار شما می توانید این شاورما ترکیه را به راحتی با چند قلم مواد بدون نیاز به گوشت و مواد خاصی یک ساندویچ جدید به سبک بین المللی در خانه تهیه کنید. برای لقمه کردن این نان می توانید از نان گرد لواش استفاده کنید. شاورما ترکیه برای یک میان وعده خوشمزه نیز گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید این غذا را خیلی راحت بدون نیاز به گوشت تهیه کنید. اگر دوست دارید یک غذای گیاهی تهیه کنید شاورما ترکیه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شاورما ترکیه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

نخود پخته۱ لیوان
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق چای خوری
پیاز بنفش۱ عدد
جعفری ساطوری شده۳ ق ق غذا خوری
نان لواش۱ بسته
نمک، فلفل سیاه، زیره، پاپریکابه مقدار لازم

طزر تهیه شاورما ترکیه

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا باید نخود را از شب قبل خیس کنید و بگذارید تا نفخ آن گرفته شود و حتما چندین بار آب آن را عوض کنید تا راحت تر پخته شود. سپس نخود را به همراه کمی آب داخل قابلمه ریخته و زمان دهید تا پخته شود و اگر زمان ندارید می توانید برای سهولت در کار نخود ها را داخل زودپز بریزید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نخود را با پشت چنگال له کنید و کنار قرار دهید، سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد نخود له شده را به همراه ادویه های گفته شده به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند و مواد باهم یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه شاورما ترکیه

در ادامه باید نان لواش را به صورت گرد برش بزنید یا از نان گرد مخصوص ساندویچ یا شاورما استفاده کنید و از مواد نخود روی نان یک لایه پهن کنید، و بعد پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه جعفری ساطوری شده مخلوط کنید و وسط لقمه قرار دهید و رول کنید و بدین ترتیب همه مواد را تهیه کنید و این ساندویچ را با سس های تند و تیز میل کنید. نوش  جان

فوت و فن های دستور پخت شاورما ترکیه

  1. می توانید از روغن سرخ کردنی بجای روغن زیتون نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از پنیر نیز استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید از مرغ یا گوشت پخته شده نیز به همراه نخود استفاده کنید.
  4. از نان لواش نرم استفاده کنید و مواد را به صورت داغ روی نان نریزید وگرنه باعث پاره شدن نان می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شاورما ترکیه ای (گیاهی) با نخود و سبزیجات
2.2 (44%) 5 votes