طرز تهیه بیورینگ بادمجان لذیذ و مجلسی با مرغ، سیب زمینی و سس

طرز تهیه بیورینگ بادمجان

 

یکی از غذاهای خوشمزه است که می توانید با بادمجان به همراه مرغ و یا بدون مرغ تهیه کنید، بیورینگ بادمجان یک نوع پیش غذا می باشد ولی بیشتر به عنوان غذای اصلی نیز سرو می شود و طعم و مزه فوق العاده ای دارد و می توانید برای شام این بیورینگ بادمجان خوشمزه را تهیه کنید. اگر طعم و مزه بادمجان را دوست دارید از ترکیب این غذا حتما خوشتان خواهد آمد این غذا به صورت تک نفره و یا داخل دیس تزئین شده سرو می شود حتما این غذای جدید را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بیورینگ بادمجان با مرغ، سیب زمینی و سس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بادمجان۶ عدد
سینه مرغ۱ عدد
گردو نگینی شده۱ پیمانه
جعفری خرد شده۱ پیمانه
سیب زمینی۵ عدد
کنجد۱ ق چای خوری
سیر۲ حبه
سس مایونز۳ ق غذا خوری
ماست چکیده۳ ق غذا خوری
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه بیورینگ بادمجان با مرغ و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را تلخی گیری کنید برای این کار بادمجان را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید و برای ۳۰ دقیقه داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس بشورید و آبکش کنید در ادامه داخل تابه روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید و بعد از سرخ کردن روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و نگینی ریز خرد کنید سپس به آن کمی روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه بزنید و کمی صبر کنید تا مزه دار شود سپس داخل تابه کره ریخته و مرغ ها را داخل تابه کمی تفت دهید سپس درب تابه را قرار دهید تا کمی آب انداخته و پخته شود سپس درب تابه را در انتها بردارید تا آب اضافی تبخیر شود و مرغ ها به روغن افتاده و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده رشته ای بزنید سپس داخل یک کاسه آب سرد ریخته و صبر کنید تا نشاسته اضافی آن گرفته شود سپس آبکش کنید و روی یک دستمال پهن کنید تا خشک شود سپس داخل روغن فراوان به همراه کمی زردچوبه و نمک سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه بیورینگ بادمجان

حالا بادمجان ها را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و مرغ ها را به همراه سس و گردوی نیم کوب شده اضافه کنید جعفری را از قبل ساطوری کرده و اضافه کنید بهتر است کمی جعفری برای تزئین نگه دارید سپس سیر را رنده کنید به همراه سس و ماست و کنجد خوب هم بزنید مواد را داخل دیس کشیده و با سیب زمینی سرخ شده تزئین و به همراه نان سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت بیورینگ بادمجان مجلسی

  1. بادمجان های گلخانه ای نیازی به تلخ گیری ندارد.
  2. سیب زمینی سرخ شده را نباید حذف کنید زیرا تکمیل کننده مزه و طعم این غذا می باشد.
  3. بیورینگ بادمجان هم برای وعده شام و هم پیش غذا در کنار دیگر غذاها می باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بیورینگ بادمجان لذیذ و مجلسی با مرغ، سیب زمینی و سس
5 (100%) 2 votes