طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی اصل مجلسی و خوشمزه با برنج و عدس

دستور پخت حلیم بادمجان شیرازی 

طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی

 

حلیم بادمجان شیرازی یکی از روش های تهیه این غذای خوشمزه و اصیل ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را با گوشت سر و گردن تهیه کنید. حلیم بادمجان شیرازی با عدس و برنج تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه به مواد کمی گردو نیز اضافه کنید که این اختیاری می باشد. حلیم بادمجان شیرازی با کشک تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از کشک محلی جوشیده شده و یا کشک پاستوریزه استفاده کنید. شما می توانید برای مهمانی ها و مجالس مختلف این غذای شیرازی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی با گوشت و عدس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان شیرازی

  • گوشت ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • برنج ۱ پیمانه
  • عدس ۱/۲ پیمانه
  • بادمجان ۳ عدد
  • پیاز داغ ۳ ق غذا خوری
  • گردو به دلخواه
  • کشک ۱ پیمانه
  • نعنا داغ ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی اصل با گوشت و عدس و گردو

مرحله اول: پخت گوشت

یکی از پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت سر و دست را به آن اضافه کنید و به همراه فلفل سیاه کمی تفت دهید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا گوشت پخته شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل مخلوط آب و نمک برای ۲۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس آبکشی کنید و داخل یک تابه هر دو طرف بادمجان را سرخ کنید و روی یک دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله سوم: پخت عدس

عدس را به همراه یک خیار خرد شده و مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا عدس ها پخته شود. خیار باعث گرفتن نفخ عدس می شود. خیار ها را خارج کنید و برنج خیس خورده با نمک را به عدس اضافه کنید و بگذارید تا برنج نیز پخته شود. گوشت را از داخل قابلمه جدا کنید و ریش ریش کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلیم بادمجان شیرازی

بعد از خرد کردن گوشت باید به همراه بادمجان ها مواد را داخل یک ظرف بریزید و با گوشتکوب برقی یا دستی یا غذاساز مواد را میکس کنید تا پوره شود و بعد برنج و عدس را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا پوره و یکدست شوند. حالا باید مواد را روی حرارت قرار دهید تا آب اضافی گوشت کشیده شود. داخل یک تابه دیگر نعنا داغ را تهیه کنید و به همراه پیاز داغ به حلیم بادمجان شیرازی اضافه کنید و هم بزنید و در انتها کشک را اضافه کنید و برای نیم ساعت دیگر روی حرارت قرار دهید و بعد از غلیظ شدن داخل ظرف سرو ریخته و با گردو و کشک تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلیم بادمجان شیرازی خوشمزه و مجلسی به روش اصلی

  1. هرچقدر مواد را بیشتر هم بزنید حلیم بادمجان شیرازی کشدار تر می شود.
  2. می توانید بجای پیاز داغ آماده خودتان ۴ عدد پیاز را خرد کنید و پیاز داغ تهیه کنید.
  3. کشک را کمی رقیق کنید و در اضافه کردن نمک دقت کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلیم بادمجان شیرازی اصل مجلسی و خوشمزه با برنج و عدس
5 (100%) 1 votes