طرز تهیه موساکا با مرغ و سیب زمینی مجلسی و خوشمزه در فر و تابه

دستور پخت موساکا با مرغ

طرز تهیه موساکا با مرغ

 

موساکا با مرغ یکی از روش های تهیه موساکا این غذای فوق العاده خوشمزه می باشد که قرار است بجای گوشت از مرغ استفاده شود. موساکا یکی از غذا های شناخته شده در اروپا و قاره آمریکا می باشد که در واقع یک نوع غذای یونانی می باشد و در دهه ۱۹۲۰ توسط نیکولاوس تهیه و سرو شد. این غذا از مرغ و بادمجان و سیب زمینی تهیه می شود و در همان ظرفی که پخته می شود سرو می شود. شما می توانید موساکا با مرغ را به راحتی در خانه تهیه کنید. این غذا نسخه های دیگری در مصر و ترکیه و خاورمیانه وجود دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه موساکا با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موساکا با مرغ

  • بادمجان ۴ عدد
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • شیر ۲ پیمانه
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه موساکا با مرغ و سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی مواد

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید. سپس بادمجان ها را داخل آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس آبکش کنید و بشورید و روی دستمال قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی خرد کنید. داخل یک تابه ابتدا سیب زمینی را سرخ کنید و از تابه خارج کنید. بادمجان ها را نیز به نوبت داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود، می توانید کمی ماست یا سفیده تخم مرغ به بادمجان را سرخ کنید.

مرحله سوم: تفت پیاز و مرغ

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید تا کمی طلایی شود. سینه مرغ را بدون استخوان و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و با پیاز تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد و به آن نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خوب سرخ و پخته شود و بعد رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه سس بشامل

آرد را به همراه روغن یا کمی کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس شیر به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی فلفل سیاه و نمک به سس بشامل اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: پخت موساکا با مرغ

داخل یک ظرف مناسب فر کمی از سس بشامل بریزید و کف ظرف پخش کنید و به ترتیب لایه به لایه بادمجان و سیب زمینی و مرغ را بریزید و کمی سس و مجدد پنیر اضافه کنید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد تمام نشود و در انتها روی موساکا را با پنیر کاور کنید و با دمای ۱۸۰ به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته و روی موساکا با مرغ طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موساکا با مرغ و سیب زمینی

  1. برای فر های برقی دما را ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.
  2. می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا روی آن طلایی شود.
  3. می توانید موساکا با مرغ را در تابه نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه

  • یلدا ۴ ماه پیش

    رب دقیقا کجاش بود؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۴ ماه پیش

      در مرحله سوم

      پاسخ