طرز تهیه کشک بادمجان کم روغن و سالم و خوش طعم بدون سرخ کردن با گردو

دستور پخت کشک بادمجان کم روغن 

طرز تهیه کشک بادمجان کم روغن

 

کشک بادمجان کم روغن یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک غذای خوشمزه و سالم و کم چرب است زیرا قرار است بادمجان ها را بدون سرخ کردن آماده کنید. این غذا از رسپی اصلی چیزی کم ندارد و بسیار سالم تر است و برای کسانی که طعم و مزه کشک بادمجان را دوست دارند ولی به دلیل چرب بودن سعی می کنند از این غذا دوری کنند اما با این روش شما می توانید در خانه به راحتی کشک بادمجان کم روغن و کم چرب تهیه کنید. این غذای سنتی ایرانی با بادمجان و کشک تهیه می شود و برای مهمانی ها گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کشک بادمجان کم روغن و کم چرب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان کم روغن

  • بادمجان ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • گردو ۲ ق غذا خوری
  • کشک ۲.۵ ق غذا خوری
  • نعنا خشک ۳ ق غذا خوری
  • روغن ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کشک بادمجان کم روغن و کم چرب خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس چند شیار به کمک چاقو روی آن ایجاد کنید و ۲ ق چای نمک اضافه کنید و بگذارید برای ۱ ساعت بماند تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و بعد بشورید و روی یک دستمال قرار دهید تا خوب خشک شوند. می توانید از بادمجان دلمه یا قلمی استفاده کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

حالا باید بادمجان ها را کف سینی فر چیده و با فرچه روی آن روغن بزنید و برای ۱ ساعت در فر ۱۸۰ درجه قر ار دهید تا بادمجان ها خوب سرخ و طلایی شوند. می توانید از سولاردم یا توستر نیز استفاده کنید و یا از سرخ کن یا هواپز نیز می توانید استفاده کنید.

مرحله سوم: تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه ۱ ق غذا خوری روغن خوب سرخ کنید و بعد ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید تا سبک و نرم شوند و بعد به آن ۱ ق چای خوری زردچوبه و فلفل سیاه و کمی نمک اضافه کنید. سیر ها را پوست بگیرید به پیاز اضافه کنید و بعد نوبت اضافه کردن گردو می باشد.

مرحله چهارم: تهیه کشک بادمجان کم روغن

بعد از افزودن گردو باید ۵ دقیقه زمان دهید و بعد بادمجان سرخ شده و له شده را اضافه کنید و ۱ لیوان آب برای نیم ساعت زمان دهید تا بادمجان ها کامل پخته شود. بعد از نیم ساعت باید کشک را اضافه کنید و ۵ دقیقه زمان دهید تا بوی خامی کشک از بین برود و در انتها نعنا را به همراه ۱ ق غذا خوری روغن تفت دهید و به کشک بادمجان کم چرب اضافه کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کشک بادمجان کم روغن و رژیمی و ساده با گردو

  1. حتما باید بادمجان ها را با نمک نلخ گیری کنید.
  2. ممکن است دمای فر شما متفاوت باشد و زمان بیشتر ببرد تا بادمجان ها سرخ شود و پس چک کنید.
  3. گردو را با پیاز تفت دهید تا غذا به روغن بی افتد.
  4. نعنا را برای ۱۰ ثانیه تفت دهید نه بیشنر وگرنه تلخ می شود.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه