طرز تهیه خوراک سبزیجات خوشمزه و رژیمی با قارچ و کلم بروکلی

طرز تهیه خوراک سبزیجات

 

یکی از غذاهای سالم و مقوی می باشد که همان طور که از نامش پیداست از سبزیجات تهیه شده است در تهیه این خوراک می توانید با خلاقیت های خود مواد را کم و زیاد کنید و یک غذای کامل را برای خود و خانواده تهیه کنید. خوراک سبزیجات را می توانید با نان باگت یا نان معمولی سرو کنید. خوراک سبزیجات را می توانید هم برای نهار و یا شام تهیه کنید و یک وعده غذایی رژیمی نیز به حساب می آید. وقتی های که زمان کافی ندارید و یا تنوع سبزیجات در یخچال زیاد می شود زمان مناسبی هست که دست به کار شوید و این خوراک خوشمزه را تهیه کنید و با کمترین زمان یک غذای خوشمزه خواهید داشت. امروز در پارسی دی خوراک سبزیجات خوشمزه و رژیمی با قارچ و کلم بروکلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
هویج۱ عدد
نخود۱ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
کدو سبز۱ عدد
کلم بروکلی۱ پیمانه
قارچ۱۰ عدد
جوانه ماش۱ پیمانه
تره فرنگی۱ عدد
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک سبزیجات با کلم بروکلی و قارچ

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخود ها را از شب قبل خیس کنید تا نفخش گرفته شود و یا اگر زمان ندارید یک خیار را با پوست روی نخودهای خیس شده قرار دهید سپس داخل قابلمه یا زودپز ریخته و بگذارید تا خوب پخته و نرم شود.

مرحله دوم: پخت سبزیجات

پیاز را خلالی یا نگینی ریز خرد کنید در تابه کمی تفت دهید سپس هویج ها را ریز خرد کنید و به همراه پیاز تفت داده تا نرم شود سپس تره فرنگی خرد شده و به همراه فلفل دلمه خرد شده اضافه کرده و هم بزنید تا مواد نرم شوند.

مرحله سوم: بخارپز شدن مواد

در ادامه کدو ها را خرد کرده و به همراه قارچ خرد شده و کلم بروکلی و ادویه جات و نمک اضافه کنید و تفت داده سپس برای ۵ الی ۱۰ دقیقه در تابه را بگذارید تا مواد بخارپز شوند.

مرحله چهارم: تهیه خوراک سبزیجات

در انتها نخود پخته شده را به مواد فوق اضافه کنید و از روی حرارت برداشته و جوانه ماش را نیز بریزید و هم بزنید به همین راحتی خوراک سبزیجات خوشمزه حاضر است آن را داخل ظرف ریخته و به همراه آب لیموترش تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه خوراک سبزیجات بخارپز

  1. به دلخواه می توانید کمی سیرتازه داخل مواد بریزید.
  2. اندازه و شکل خرد کردن مواد سعی کنید کمی درشت باشد.
  3. در انتها می توانید کمی جعفری یا گشنیر ساطوری شده را روی خوراک بریزید.
  4. از سبزیجات دلخواه مثل سیب زمینی یا ذرت و نخود نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه