طرز تهیه خوراک قلوه گوسفندی یا گوساله ساده و لذیذ در ماهیتابه

طرز تهیه خوراک قلوه

 

یکی از خوراک های بسیار ساده و فوری می باشد که با قلوه گاه گوسفندی یا گوساله تهیه می شود. می توانید خوراک قلوه خوشمزه را به همراه سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده برای نهار یا شام به همراه نان تازه سرو کنید. شما می توانید قلوه یا کلیه گوسفند یا گوساله را به تنهایی یا با جگر یا چربی پخته و کباب کنید. این قلوه طبعی خشک و معتدل دارد. اما قلوه سرشار از انواع ویتامین به خصوص نیاسین و ویتامین B می باشد و برای کسانی که کم خونی دارند بسیار مناسب است زیرا میزان آهن آن از گوشت قرمز نیز بیشتر است، ولی اگر معده ضعیفی دارید بهتر است قلوه را زیاد مصرف نکنید چون کمی دیر هضم می باشد و بهتر است با چربی که خودش دارد پخته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک قلوه گوسفندی یا گوساله در ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

قلوه گوسفندی۳ عدد
چربی۱ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
فلفل کاپی۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
آبلیمو۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قلوه در ماهیتابه

مرحله اول: آماده سازی قلوه و چربی

ابتدا قلوه گوساله یا گوسفندی را تمیز و خوب پاک کنید و چربی اضافه آن را بگیرید و بشورید. سپس به صورت نواری یا مکعبی ریز خرد کنید و چربی را نیز با چاقوی تیز نواری یا مکعبی برش بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بگیرید. اگر پیازهای شما درشت است ۱ عدد کافی می باشد پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود، سپس چربی های خرد شده را به همراه سیر پوره شده اضافه کنید و خوب مواد را تفت دهید تا پیاز و سیر و چربی سبک شوند.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

در ادامه فلفل دلمه و کاپی را شسته و مکعبی ریز خرد کنید و به مواد فوق اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود و بعد گوجه فرنگی ها را مکعبی خرد کنید و به همراه دیگر مواد تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود. در همین حین سیب زمینی ها را از قبل پوست بگیرید و ریز خرد کنید و به همراه کمی نمک و زردچوبه خوب سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه خوراک قلوه

حالا باید قلوه های خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد ادویه ها را اضافه کنید. نباید زیاد قلوه ها را تفت دهید وگرنه سفت می شود و در انتها آبلیمو اضافه کنید و به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نان تازه سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت خوراک قلوه گوساله و گوسفندی

  1. می توانید سیب زمینی های سرخ شده را به خوراک اضافه کنید و یا در کنار آن سرو کنید.
  2. بهتر است از روغن کنجد برای تهیه این خوراک استفاده کنید.
  3. اگر چربی دوست ندارید می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه خوراک قلوه گوسفندی یا گوساله ساده و لذیذ در ماهیتابه
3 (60%) 4 votes

  • مهدی پورراهدار ۱ سال پیش

    بسیار عالی

    پاسخ