طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ ساده و خوشمزه با نان ترتیلا

طرز تهیه ساندویچ رپ

 

یکی از انواع ساندویچ های بسیار خوشمزه می باشد که از نان لواش یا ترتیلا تهیه می شود و می توانید با مرغ یا ماهی و انواع سبزیجات این ساندویچ را تهیه کنید و در انتها گریل کنید و با سس دلخواه سرو کنید. این ساندویچ یک غذای مکزیکی و آسیای به حساب می آید که شبیه به بوریتو می باشد و شامل تغییرات زیادی شده و در سال ۱۹۹۰ در کالیفرنیا بسیار محبوب شد و در بیشتر رستوران ها این ساندویچ خوشمزه سرو می شده و برای اولین بار در فوریه سال ۱۹۹۵ در سانفرانسیسکو مکانی در فروشگاه زنجیره ای به نام World Wrapps تاسیس و بسیار محبوب شد شما می توانید برای شام و یا نهار و در مهمانی این ساندویچ رپ مرغ را تهیه کنید و بنا به ذائقه خود مواد آن را تغییر دهید. امروز در پارسی دی ساندویچ رپ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه یا فیله مرغ۱ عدد
سیر۴ حبه
آب لیموترش۴ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
جعفری۵۰ گرم
شکر۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۲  ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر ببه مقدار لازم
ترتیلا۱۰ عدد

طرز تهیه ساندویچ رپ مرغ با نان ترتیلا

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا تمام ادویه ها را به همراه آب لیموترش تازه گرفته شده و ۳ حبه سیر رنده شده و روغن زیتون خوب هم بزنید سپس فیله های مرغ بدون استخوان و تمیز شده را داخل سس تهیه شده قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و برای ۱۵ دقیقه داخل دمای محیط استراحت دهید تا مزه دارد شود.

مرحله دوم: تهیه سس مخصوص

برای تهیه سس ماست یونانی غلیظ را به همراه سیر و کمی نمک و فلفل سیاه و آب ۱ عدد لیموترش داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید و بعد شکر و جعفری ساطوری شده را اضافه کنید و هم بزنید سپس سس را برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: گریل کردن مرغ

در ادامه باید مرغ مرینت شده را گریل کنید برای گریل مرغ یک تابه گریل را کمی با قلمو چرب کنید سپس سینه مرغ را داخل تابه قرار دهید و هر دو طرف را گریل کنید می توانید سینه مرغ را در فر و یا داخل تابه معمولی نیز قرار دهید و با کمی روغن سرخ کنید.

مرحله چهارم: تهیه ساندویچ رپ مرغ

سینه مرغ گریل شده را با چاقو خرد کنید حالا کاهو را نیز خرد کنید و نان ترتیلا را روی بشقاب قرار دهید و مقداری سینه مرغ روی آن قرار دهید و مقداری کاهو و سس و کمی جعفری روی آن ریخته و نان ترتیلا را رول کنید و داخل ساندویچ ساز با صفحه گریل قرار دهید تا نان طلایی شود نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ساندویچ رپ مرغ

  1. به دلخواه می توانید از کمی سس مایونز در تهیه سس استفاده کنید.
  2. می توانید از پنیر ورقه ای نیز در تهیه این ساندویچ استفاده کنید.
  3. اگر دستگاه ساندویچ ساز ندارید داخل تابه گریل معمولی بدون افزودن روغن قرار دهید تا طلایی و برشته شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه