طرز تهیه پلوی مخلوط ساده، خوشمزه و مجلسی با مرغ و سبزیجات

طرز تهیه پلوی مخلوط

 

یکی از خوشمزه ترین پلوها می باشد که از مخلوط سبزیجات به همراه سینه مرغ پخته شده تهیه می شود و بسیار طعم و مزه خوبی دارد و برای تهیه یک نهار و یا شام خوشمزه گزینه مناسبی است شما می توانید هر کدام از سبزیجات را که دوست ندارید حذف کنید و یا اضافه کنید و به همراه برنج دم بگذارید و یا مانند ته چین می توانید این پلو را تهیه کنید. امروز در پارسی دی پلوی مخلوط مجلسی با مرغ و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۲.۵ پیمانه
سینه یا ران مرغ۱ عدد
بادمجان۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
زرشکبه مقدار لازم
نمک، چوب دارچین، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه پلوی مخلوط مجلسی با مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا مرغ را باید بپزیم برای پخت مرغ می توانید از هر قسمت مرغ استفاده کنید سینه یا ران را به همراه چوب دارچین، کمی نمک و زردچوبه و ۱ عدد پیاز ۴ قاچ شده و ۱ پیمانه آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا مرغ پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات پلو

بادمجان ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه خرد کنید و برای ۳۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود سپس آبکش کنید و داخل تابه سرخ کنید سپس فلفل دلمه را نیز خرد کرده و در تابه تفت دهید تا نرم شود در ادامه قارچ ها را با حرارت بالا تفت دهید و در انتها کمی نمک و آبلیمو بزنید و از داخل تابه خارج کنید در انتها گوجه فرنگی ها را نیز کمی تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد پلو

حالا همه مواد پلو را به همراه مرغ پخته شده و ریش ریش شده یا تکه ای داخل یک تابه مخلوط کنید و کمی زعفران روی آنها بریزید و هم تا یکدست شود می توانید مرغ را در انتها سرخ کنید و روی پلو قرار دهید و ریش ریش کنید در بین پلو بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه پلوی مخلوط

برنج را از قبل به همراه کمی نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس برنج را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید سپس مقداری برنج ریخته و کمی از مواد پلو بریزید و مجدد این لایه را تکرار کنید تا تمام شود سپس پلو را دم بگذارید و در انتها زرشک را با کمی شکر و روغن تفت دهید و موقع سرو روی پلو بریزید و به همراه سالاد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلوی مخلوط با مرغ و سبزیجات

  1. می توانید مانند ته چین برنج را آماده کنید و مخلوط سبزیجات و مرغ را در بین آن قرار دهید.
  2. در انتهای پخت کمی کره یا روغن حیوانی یا روغن معمولی روی برنج بریزید.
  3. زرشک در طعم این پلو بشدت تاثیرگذار است.
  4. می توانید از کلم بروکلی و یا هویج نیز در تهیه این پلو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه