طرز تهیه پلوی سه رنگ بسیار خوشمزه و آسان با تن ماهی و شوید

طرز تهیه پلو سه رنگ

 

یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوش طعم و مزه می باشد. این پلو خوشمزه را می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید. این پلو به دلیل سه رنگ بودن به این اسم مشهور شده است و قطعا یک غذای بسیار خوشمزه می باشد که برای هر سلیقه ای مناسب است. این پلوی سه رنگ با تن ماهی تهیه شده و طعم فوق العاده ای دارد. طعم شوید به همراه سیر و تن ماهی فوق العاده می باشد. این غذا به دلیل داشتن تن ماهی خیلی سریع آماده طبخ است و می توانید برای روز های که زمان کافی برای تهیه غذا ندارید آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
تن ماهی۱ قوطی
پیاز۱ عدد
شوید۱/۴ پیمانه
سیر۳ حبه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، پودر تخم گشنیزبه مقدار لازم

طرز تهیه پلوی سه رنگ  با تن ماهی و شوید

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

ابتدا تن ماهی را باید بجوشانید. برای این کار تن ماهی را به همراه کمی آب به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد. سپس درب تن ماهی را باز کنید و صبر کنید تا خنک شود. در این فاصله پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی پوست بگیرید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

پیاز را به همراه کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود. می توانید پیاز را به صورت کاراملی سرخ کنید. بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد به آن زردچوبه و فلفل سیاه و پاپریکا بزنید و کمی تفت دهید تا بوی ادویه ها آزاد شود. سیر ها را پوست بگیرید و با پیاز کمی تفت دهید تا سبک شود.

مرحله سوم: تهیه مواد تن ماهی

تن ماهی را به مواد فوق اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد به خوبی یکدست شود. شما می توانید به دلخواه روغن تن ماهی را بگیرید و یا با همان روغن به مواد اضافه کنید. برنج را به همراه کمی نمک خیس کنید.

مرحله چهارم: تهیه پلوی سه رنگ

برنج را روی حرارت قرار دهید تا نرم شود. در ادامه برنج را آبکش کنید. برنج را باید به سه قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت مقداری زعفران بزنید. به قسمت دیگر شوید اضافه کنید و قسمت آخر را ساده نگه دارید. حالا کف قابلمه مورد نظر را چرب کنید. قسمت زعفرانی را ریخته و آن را صاف کنید و بعد سبزی پلو یا همان شوید پلو را افزوده و روی آن مواد تن ماهی بریزید و در انتها قسمت سفید رنگ را ریخته و روی پلو را صاف کنید و پلو را به مدت ۴۰ دقیقه دم بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلوی سه رنگ خوشمزه و مجلسی

  1. می توانید بجای شوید از سبزی پلویی استفاده کنید.
  2. در انتهای پخت کمی کره روی پلو قرار دهید تا خوش طعم شود.
  3. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه