طرز تهیه شاورما گوشت خانگی عربی خوشمزه و آسان با نان پیتا

طرز تهیه شاورما گوشت

 

یکی از ساندویچ های بسیار خوشمزه عربی می باشد که در نان پیتا تهیه می شود و بسیار شبیه تاکو می باشد اما شاورما توسط مسیحیانی که در اواخر قرن ۱۹ و ۲۰ به آمریکا مهاجرت کردند وارد مکزیک شد. شاورماها ساندویچ های بسیار خوشمزه هستند که بسیار خوشمزه و سریع و راحت تهیه می شوند و از یک سس مخصوص ارده برای تهیه آن استفاده می شود. شاورما به دو دسته گوشت و مرغ تقسیم می شوند و بیشتر با سس تاهینی یا ارده سرو می شود. امروز در پارسی دی شاورما گوشت خانگی عربی با نان پیتا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت راسته گوسفندی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
ارده۲ ق غذا خوری
روغن زیتون۶ ق غذا خوری
لیموترش۱ عدد
ماست۴ ق غذا خوری
سرکه بالزامیک۱ ق غذا خوری
سیر۳ حبه
سس مایونز۱ ق غذا خوری
سماق۱ ق چای خوری
نان پیتا۱ بسته
خیارشور، گوجه فرنگی، جعفریبه مقدار لازم
نمک، پاپریکا، فلفل سیاه،دارچین، تخم گشنیز، جوز هندی، زنجبیل، زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه شاورما گوشت خانگی عربی با نان پیتا

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا گوشت راسته گوسفندی را با چاقو تیز به ضخامت ۲ میل برش بزنید بزنید سپس گوشت های خرد شده را داخل یک کاسه ریخته و نیمی از پیاز را که خلالی کردید به همراه ۱ حبه سیر پوره شده و سرکه بالزامیک و نیمی از آب لیموترش و ۳ ق غذا خوری روغن زیتون و سس خردل و ۲ ق غذا خوری ماست و همه ادویه ها به جز نمک و سماق به گوشت اضافه کنید و خوب هم بزنید و روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تهیه سس

در یک کاسه سس مایونز و باقی مانده ماست و لیموترش و روغن زیتون و ۲ حبه سیر و ارده و کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و خوب هم بزنید و کنار بگذارید. خیارشور و گوجه را پوست بگیرید و ورقه ای کنید و جعفری را نیز ساطوری کنید حالا داخل یک کاسه خیارشور و جعفری و گوجه را بریزید و سماق و کمی روغن زیتون و باقی مانده پیاز خلالی شده و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: پخت گوشت

حالا یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود و گوشت را داخل تابه می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیقه تفت می دهیم ۵ دقیقه ابتدایی حرارت را بالا برده و تفت دهید سپس حرارت را کم کنید و ۱۰ دیگر تفت دهید گوشت راسته به دلیل بافت نازک و لطیفی که دارد زود پخته می شود سپس در انتها گوشت را چک کنید و اگر پخته بود کمی نمک به گوشت اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه شاورما گوشت

نان پیتا را بردارید و کمی از سس مخصوص روی نان بزنید سپس گوشت را به همراه مخلوط خیارشور بریزید و رول کنید تا مانند ساندویچ شود سپس سرو کنید می توانید به دلخواه شاورما را گریل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شاورما گوشت

  1. اگر دوست دارید شاورما گوشت شما تندتر باشد از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید.
  2. ادویه شاورما را می توانید جداگانه از عطاری تهیه کنید.
  3. حتما بالا بردن و پایین بردن حرارت را در تفت دادن گوشت رعایت کنید زیرا اگر حرارت خیلی پایین باشد آب میان بافتی گوشت خارج و خشک می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه شاورما گوشت خانگی عربی خوشمزه و آسان با نان پیتا
3.3 (66.67%) 3 votes