طرز تهیه مجبوس مرغ عربی یا پلو کویتی خوشمزه و آسان

طرز تهیه مجبوس

 

یکی از پلو های معروف می باشد که بسیار خوشمزه و خوش عطر است که به پلو کویتی نیز معروف است. این پلو خوشمزه هم با گوشت و هم با مرغ تهیه می شود و طرز تهیه آسانی دارد این پلو به صورت دمی با آب مرغ یا گوشت تهیه می شود. این غذا به نام مکبوس نیز در دبی معروف است اما این غذا در جنوب ایران نیز بسیار تهیه می شود و تقریبا شبیه هواری پلو خودمان می باشد. این غذا بسیار پر طرفدار است و با ذائقه ایرانی ها بسیار همخوانی دارد و می توانید در لیست غذاهای هفتگی خود قرار دهید. امروز در پارسی دی مجبوس مرغ عربی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ یا ران مرغ۲ عدد
برنج۳ عدد
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
لپه۱ پیمانه
کشمش پلویی۱/۲ پیمانه
تخم گشنیز۱/۴ ق چای خوری
زیره سبز۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، دارچین، پودر سیر، پودر هل، برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه مجبوس با مرغ

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا مرغ را داخل قابلمه ریخته و برگ بو و نمک و فلفل سیاه و چوب دارچین را اضافه کنید و مقداری آب روی مرغ بریزید و روی حرارت قرار دهید تا مرغ به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه پخته شوند سپس از آب مرغ آنها را خارج کنید و به دلخواه می توانید کمی سرخ کنید.

مرحله دوم: پخت لپه

لپه ها را از قبل خیس کنید و داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شوند و کف روی آن را جدا کنید و آبکش کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد مجبوس

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را خلالی کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود در ادامه لپه و کشمش را به همراه مرغ و همه ادویه ها اضافه کنید و هم بزنید تا عطر و بوی ادویه ها فضای خانه را در بربگیرد.

مرحله چهارم: تهیه مجبوس

برنج را که از قبل با مقداری نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید و می توانید مقداری از آب مرغ را داخل برنج ریخته و صبر کنید تا بجوش بیاد سپس آبکش کنید و کف قابلمه را ته دیگ مناسب قرار داده و یک لایه برنج بریزید و سپس مواد مرغی را ریخته و هم بزنید و این کار را تکرار کنید تا مواد و برنج تمام شود سپس برای ۵۰ دقیقه برنج را دم بگذارید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مجبوس مرغ

  1. در بعضی از رسپی ها عدس یا نخود یا سیب زمینی نیز اضافه می کنند.
  2. می تواتید برنج را داخل آب مرغ صاف شده ریخته و با آن بگذارید به جوش بیاد.
  3. می توایند از سینه مرغ تکه شده و فیله شده استفاده کنید.
  4. می توایند به دلخواه از رب استفاده کنید.
  5. افزودن لپه اختیاری می باشد.

همچنین ببینید  

از
19
دیدگاه

  • سما ۳ سال پیش

    چ جالب مام لپه می ریزیم البته ی سریا از فامیلا عدس می ریزن واقعا غذایی خوشمزه و نوستالژی هست 💗 و مزه اون با مرغ بیشتر دوس دارم

    پاسخ