طرز تهیه کافه گلاسه عربی خوشمزه و آسان به روش کافی شاپی

طرز تهیه کافه گلاسه عربی

 

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها می باشد که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. شاید شما بارها به کافی شاپ یا آبمیوه فروشی ها رفتید و نام گلاسه را در منو کافه ها دیدید در واقع گلاسه ترکیبی از انواع میوه ها با شیر یا بستنی می باشد که در لیوان و یا جام هایی با ارتفاع بلند سرو می شود. گلاسه ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در طعم های مختلف تهیه می شوند در کافه گلاسه عربی از ترکیب بستنی با تزئین خامه قنادی حاصل می شود. شما به راحتی می توانید منوی کافی شاپ را با هزینه ای کمتر به خانه بیاورید و در کنار خانواده این کافه گلاسه خوشمزه را تهیه  کنید. اما تزئین نقش مهمی در کافه گلاسه ها دارد شما می توانید سر لیوان را در شکلات آب شده بزنید و با شکلات چیپسی یا پودر نارگیل تزئین کنید. اما گلاسه با اسموتی و میلک شیک متفاوت است زیرا گلاسه ها ترکیب مایع با غلظت کمتری نسبت به بقیه نوشیدنی های می باشد. امروز در پارسی دی کافه گلاسه عربی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بستنی شکلاتی۱ پیمانه
بستنی ساده وانیلی۱/۲ پیمانه
شیر۱ و ۱/۲ پیمانه
شکر۱/۴ پیمانه
خامه قنادی زدهبه مقدار لازم
پودر کاکائوبه مقدار لازم
شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه کافه گلاسه عربی

مرحله اول : مخلوط کردن بستنی

ابتدا بستنی شکلاتی و وانیلی را از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای محیط شود و کمی شل تر شود سپس هر دو بستنی را با هم ترکیب کنید و با قاشق خوب هم بزنید تا بستنی کم رنگ شکلاتی بدست بیاد سپس بستنی بدست آمده را مجدد برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا دوباره سفت شود.

مرحله دوم : مخلوط شیر و شکر

شیر و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بزارید تا دانه شکر حل شوند حرارت در این مرحله باید ملایم باشد تا شیر سر نرود سپس به یک ظرف دیگر شیر و شکر را انتقال دهید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم : تهیه خامه قنادی زده شده

خامه قنادی را ۱۵ دقیقه قبل از شروع کار بیرون آورید تا کمی شل شود نباید خیلی حالت یخی خود را از دست بدهد سپس با دور تند همزن بزنید. ابتدای هم زدن کمی خامه شل می شود ولی شما به همزدن ادامه دهید تا خامه فرم بگیرد و زمانی که ظرف را برعکس می کنید از ظرف بیرون نریزد.

مرحله چهارم : تهیه کافه گلاسه عربی

لیوان هایی با ارتفاع بلند تهیه کنید و داخل لیوان ها را با کمی مخلوط شکر و شیر خیس کنید خیلی کم سپس پودر کاکائو به دور لیوان بپاشید و مقداری در کف لیوان بریزید بستنی دو رنگی که در مرحله اول تهیه کردید را خارج کنید و نصف لیوان مورد نظر را بستنی پر کنید سپس روی آن مخلوط شیر و شکر را ریخته و روی لیوان ها را با خامه قنادی که در قیف ریختید و ماسوره مورد نظر را گذاشتید تزئین کنید و روی خامه یا پودر کاکائو الک کنید یا شکلات چیپسی بریزید. کافه گلاسه عربی ما حاضر است آن را خنک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کافه گلاسه عربی

  1. برای تزئین می توانید از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید.
  2. بجای خامه قنادی می توانید دو اسکوپ بستنی روی آن بگذارید.
  3. می توانید یک شات قهوه تهیه کنید و با شیر و شکر مخلوط کنید و داخل لیوان ها بریزید.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه