طرز تهیه نان زعتر و پنیر خانگی لبنانی و عربی به روش محلی در فر

دستور پخت نان زعتر

طرز تهیه نان زعتر

 

نان زعتر یکی از انواع نان ها می باشد که اصالت لبنانی و عربی دارد. این نان فوق العاده و خوشمزه با ادویه خوش عطر و بوی زعتر تهیه می شود. شما می توانید این ادویه را به صورت آماده خریداری کنید و یا می توانید خودتان در منزل این ادویه را تهیه و ترکیب کنید و برای چاشنی انواع غذاها و سالاد ها استفاده کنید. این نان همانند ادویه زعتر بسیار خوشمزه است. شما می توانید نان زعتر را برای صبحانه یا عصرانه یا ایام ماه مبارک رمضان تهیه کنید و به شکل گیسو یا گل یا ساده به صورت گرد به آن حالت دهید، همچنین می توانید نان زعتر را در کنار دیگر غذاهای خود سرو کنید امروز در پارسی دی طرز تهیه نان زعتر و پنیر لبنانی و عربی را به روش محلی در فر به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان زعتر لبنانی

  • شیر ولرم ۱ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • آرد ۳.۵ الی ۴ پیمانه
  • زعتر ۱/۲ پیمانه
  • پنیر خامه ای به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک ۱ ق چای خوری

طرز تهیه نان زعتر و پنیر خانگی در فر

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

شیر را ولرم کنید به حدی که دمای آن به ۴۴ درجه برسد. سپس داخل یک کاسه ریخته و شکر اضافه کنید و هم بزنید سپس خمیرمایه را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا خمیرمایه عمل بیاد و کف کند.

مرحله دوم: تهیه خمیر

کره نرم شده در دمای محیط را به همراه تخم مرغ داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و هم بزنید، حالا آرد را با نمک مخلوط کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید، تا کم کم خمیر تهیه شود. بسته به نوع آرد مصرفی ممکن است آرد کمتر یا بیشتری بخواهد پس آرد را یکباره نریزید. سپس خمیر را برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود و داخل یک کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده و در دمای محیط بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: افزودن زعتر

حالا زعتر را داخل یک کاسه ریخته و به آن کمی روغن زیتون اضافه کنید تا خمیر مانند شود. سپس پف خمیر را با دست بگیرید و خمیر را داخل سینی فر به شکل مستطیل باز کنید و روی آن یک لایه پنیر خامه ای بکشید و بعد زعتر را ریخته و صاف کنید و شروع به رول کردن کنید. حالا رول را از وسط نصف کنید و مانند گیسو ببافید و برای نیم ساعت مجدد استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان زعتر

حالا قالب یا همان سینی فر را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه در پنجره وسط قرار دهید و بگذارید تا نان زعتر پخته و طلایی شود. بسته به فر شما ممکن است تا ۳۰ دقیقه زمان ببرد سپس از فر خارج و بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه نان زعتر عربی

  1. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه تنظیم کنید.
  2. بیش از اندازه آرد اضافه نکنید وگرنه خمیر خشک و سفت می شود.
  3. می توانید برای ورز دادن از استند میکسر استفاده کنید.
  4. می توانید بجای پنیر از کاکائو یا نوتلا استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه