طرز تهیه شاورما مرغ لبنانی خوشمزه همراه با سس مخصوص شاورما

شاورما مرغ

 

یکی از ساندویج های بسیار خوشمزه عربی و لبنانی می باشد. این ساندویج محبوب در قرن نوزدهم توسط لبنانی ها گشترش پیدا کرد. شاروما ساندویج محبوب خیابانی می باشد که امروز در سراسر دنیا با مواد های محتلف تهیه می شود. شاورما می توانید هم با مرغ هم دنر کباب یا سوسیس تهیه کنید. شاورما را با دو نوع سس سرو می کنند یکی سس سیر یکی سس ارده که هر دو در لبنان محبوب می باشد. شاورما در نان دو لایه پیتا تهیه می شود برای درست کردن این ساندویج خوشمزه و جذاب می توانید این نان را یا در منزل یا به صورت حاضری تهیه کنید. شاورما را می توان به عنوان یک وعده غذایی در نظر داشت. امروز در پارسی دی شاروما با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
ماست چکیده۱/۲ پیمانه
رنده پوست پرتقال۱/۲ ق چای خوری
آب لیمو۱ ق غذا خوری
گوجه۲ عدد
خیارشور۴ عدد
کاهو۱ پیمانه
نمک و فلفل و سیر و میخک و آویشنبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس 

ارده۳ ق غذا خوری
ماست غلیظ۱/۲ لیوان
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
آب لیمو۲ ق غذا خوری
نمک و پودر سیر و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه شاورما مرغ

مرحله اول : مرینت کردن مرغ

ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری خرد کنید سپس داخل ظرفی ریخته و ماست و لیمو و ادویه ها را به همراه رنده پوست پرتقال (قسمت سفید پرتقال رنده نشود باعث تلخی می شود) اضافه میکنیم. مواد را با مرغ ماساژ دهید سپس برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مرغ خوب مزه دار شوند.

مرحله دوم : پخت سینه های مرغ

سینه های مرغ را بگذارید روی صافی تا سس اضافی آن خارج شود سپس کمی به سینه های مرغ روغن زده و یک تابه را روی حرارت گذاشته تا داغ شود سپس سینه مرغ را داخل تابه بدون روغن سرخ کنید اولش کمی مرغ آب می اندازد ولی بعدش شروع به سرخ شدن می کند تا طلایی شود زیاد سرخ نکنید تا خشک شود.

مرحله سوم : تهیه سس مخصوص شاورما

ارده را با ماست خوب مخلوط کرده سپس روغن زیتون و ادویه ها را اضافه کنید تا به غلظت سس مایونز برسد.

مرحله آخر

گوجه ها را شسته و خشک کنید سپس به صورت نواری برش زده همچنین خیار شور را نیز به صورت نواری برش بزنید. کاهو را ریز خرد کنید اگر کاهو در دسترس نداشتید از کلم هم می توانید استفاده کنید. حالا لای نان پیتا را باز کرده و از سس مخصوص روی نان بمالید سپس مرغ های سرخ شده را به همراه گوجه و خیارشور و کاهو بریزید و رول کرده سپس با سس گوجه فرنگی میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شاورما مرغ

  • می توانید بجای سینه مرغ از بوقلمون یا گوشت استفاده کنید.
  • اگر نان پیتا در دسترس نداشتید از نان باگت استفاده کنید و کمی آنها را گریل کنید.
  • برای تهیه سس سیر هم ۱ ق غذا خوری نشاسته ذرت و با ۱ لیوان نشاسته روی حرارت بگذارید تا غلیظ شود سپس با سیر و کمی ادویه و روغن زیتون داخل میکسر بریزید تا به غلظت نهایی برسد.
  • شاورما بدون سس سرو نمی شود.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه