طرز تهیه چیپس پیتا سالم و خوشمزه با نان پیتا و روغن زیتون

دستور تهیه چیپس پیتا

طرز تهیه چیپس پیتا

 

چیپس پیتا یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین چیپس ها می باشد که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و برای کودکان و اعضای خانواده یک چیپس خوشمزه به همراه تنقلات و یا غذاهای مختلف مانند هوموس ها سرو کنید. چیپس پیتا از نان پیتا تهیه می شود این نان در خاورمیانه و آفریقا بسیار پرکاربرد است و برای تهیه انواع ساندویچ ها استفاده می شوند این نان ها به صورت گرد در فروشگاه ها قابل دسترس هستند البته می توانید در منزل خود نیز آن را تهیه کنید این نان تاریخ چند هزار ساله در خاورمیانه دارد و منشا پیتزا نیز این نان ها دانسته شده است. پیتا از نمونه نان های تو خالی و دو لایه هستند و نام آن در سال ۱۹۳۶ به رسمیت شناخته شده است. امروز در پارسی دی چیپس پیتا با نان پیتا و روغن زیتون را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس پیتا

  • نان پیتا ۳ عدد
  • روغن زیتون ۳ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • پودر پاپریکا نوک ق چای غذا خوری
  • پودر سیر ۱/۲  ق غذا خوری
  • فلفل سیاه ۱/۲ ق چای خوری
  • زیره نوک ق چای خوری

طرز تهیه چیپس پیتا با نان پیتا و روغن زیتون

مرحله اول: آماده سازی نان

ابتدا نان ها را با کمک قیچی باید برش بزنید به صورت مثلثی ظاهر بهتری دارد. برش های نان را داخل یک کاسه بریزید اگر در حین برش زدن لایه نان از همه جدا شد اشکال ندارد ولی سعی کنید یک اندازه برش بزنید تا خوب سرخ شوند.

مرحله دوم: مزه دار کردن

به نان ها روغن زیتون و تمام ادویه ها را اضافه کنید و خوب نان ها را زیر و رو کنید می توانید با تکان دادن کاسه مواد را زیر و رو کنید و یا به آرامی مواد را هم بزنید تا مواد به همه جای نان برسد و طعم دار شود.

مرحله سوم: سرخ کردن در فر

برای پخت چپیس ها در فر که بسیار کم کالری و رژیمی بوده کف سینی فر کاغذ روغنی انداخته و چپیس ها را کف سینی به طور یکتواخت پهن کنید سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه بگذارید تا طلایی شود در حین پخت حتما مواد را زیر و رو کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن

می توانید اگر فر در دسترس ندارید داخل تابه روغن ریخته و نان ها را داخل روغن سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا سرخ شوند سپس به همراه سس یا غذاهای خود سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس نان پیتا

  1. اگر نان پیتا در دسترس نبود می توانید از نان لواش نیز استفاده کنید.
  2. اگر لایه نان را باز کنید و به صورت تک لایه داخل فر قرار دهید زمان را کمتر در نظر بگیرد زیرا زودتر سرخ می شوند پس حتما چک کنید.
  3. برای فر برقی و توستر و سولاردم نیز دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید و هر از چند گاهی هم بزنید تا به طور یکدست سرخ شوند.
  4. می توانید از این ادویه ها نیز استفاده و در مزه های مخلتف آن ها را تهیه کنید مانند ترکیب : پودر سیر و فلفل سیاه و نمک و پودر گوجه و پنیر پارمسان پودری و یا پودر سیر و نمک و فلفل سیاه و پودر فلفل پول بیبر (یا فلفل پاپریکا).

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه