طرز تهیه ترشه کباب مرغ گیلانی در ماهیتابه مرحله به مرحله

طرز تهیه ترشه کباب

 

تورشه کباب یک نوع خورشت می باشد و می توان گفت خورش ترشه کباب و این اشتباه نکنید این غذا با کباب ترش کاملا متفاوت است و با مرغ تهیه می شود و بسیار خوشمزه است و می توانید رقیب خوبی برای قیمه بادمجون باشد اما اصالت این غذا برای شهر گیلان می باشد. این غذای محلی برخلاف دیگر غذاهای محلی گیلانی که احتیاج به سبزی یا ادویه های خاصی ندارد و به راحتی همه مواد آن در دسترس است و بسیار خوشمزه است و می توانید آن را برای مهمانی و روزهای تعطیل در کنار خانواده تهیه کنید. شما می توانید در تهیه این خورشت خوشمزه از سینه یا بهتر است از ران مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی ترشه کباب مرغ گیلانی در ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ران یا سینه مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۳ ق غذا خوری
آبغوره۱/۲ پیمانه
چوب دارچین۱ تکه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، دارچین، پاپریکا، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشه کباب مرغ گیلانی 

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا برای تهیه این غذا برای مرغ را بپزیم برای پخت مرغ تکه مرغ را به نمک و زردچوبه آغشته کنید و به همراه ۱ پیاز چهار قاچ شده و چوب دارچین و کمی آب بگذارید روی حرارت تا کاملا پخت و نرم شوند سپس مرغ را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و بعد آب مرغ را صاف کنید و برای مراحل بعد نگهداری کنید.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ و گوجه

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ سپس تکه های مرغ را حسابی سرخ و طلایی کنید و از تابه خارج کنید و بعد گوجه ها را به صورت قاچ شده یا حلقه ای خرد کنید و داخل روغن با کمی نمک و فلفل سیاه سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه پیاز دیگر دستور را نگینی ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود و حالا آب مرغ صاف شده را داخل تابه بریزید و بگذارید تا بجوش بیاد و بعد تکه های مرغ و گوجه را داخل تابه قرار دهید و آبغوره و زعفران را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشه کباب

بگذارید مواد و سس کمی غلیظ شوند در همی حین سیب زمینی ها را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه ای یا خلالی برش بزنید و داخل روغن داغ به همراه کمی نمک سرخ کنید سپس بعد پخت و غلیظ شدن خورش ترشه کباب سیب زمینی ها را نیز کنارش قرار می دهیم و به همراه پلو نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت ترشه کباب گیلانی

  1. به دلخواه می توایتد از بادمجان سرخ شده نیز در کنار این غذا استفاده کنید.
  2. از آب نارنج یا آب لیموترش نیز می توانید جای آبغوره استفاده کنید.
  3. مقدار افزودن آب غوره به ذائقه شما بستگی دارد که چقدر طعم و مزه ترش دوست دارید و قابل تغییر است.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه