طرز تهیه سورمه کباب گیلانی لذیذ با بادمجان و فلفل دلمه کبابی

طرز تهیه سورمه کباب

 

یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که برای خطه گیلان است و اگر طرفدار کباب با یک سس خوشمزه هستید این رسپی را دنبال کنید. سورمه کباب در کشور ترکیه نیز تهیه می شود و در شمال کشور نیز وجود دارد این غذا از یک لایه سس با بادمجان و فلفل دلمه کبابی و به همراه شامی کبابی گوشت خوشمزه می باشد که با پلو و یا با نان تازه سرو می شود. امروز در پارسی دی سورمه کباب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
بادمجان۴ عدد
فلفل دلمه زرد۱ عدد
فلفل دلمه قرمز۱ عدد
فلفل دلمه سبز۱ عدد
کرهبه مقدار لازم
رزماریبه مقدار لازم
گوجه گیلاسی و فلفلبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه سورمه کباب با بادمجان و فلفل دلمه کبابی

مرحله اول: کبابی کردن مواد

ابتدا بادمجان ها و فلفل دلمه ها را خوب بشورید سپس خشک کنید روی بادمجان ها را با چاقو خط ایجاد کنید سپس روی توری قرار دهید و به دلخواه روی گاز و یا روی زغال و یا داخل فر یا هواپز قرار دهید و خوب بادمجان و فلفل دلمه را کباب کنید سپس بگذارید کنار تا خنک شود.

مرحله دوم: ساطوری کردن مواد

حالا یک دسته کوچک رزماری را آتش زده و روی مواد کبابی قرار دهید تا مزه و بو و عطر رزماری به سبزیجات برود و بعد درب ظرف را بگذارید تا عرق کند حالا به راحتی پوست بادمجان را بگیرید و به همراه فلفل دلمه روی تخته قرار دهید و خوب ساطوری کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کباب

در ادامه گوشت را به همراه یکی از پیازها و ادویه و کمی نمک خوب ورز دهید سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و از مواد گوشتی برداشته و به صورت گرد آن را داخل روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تفت دادن پیاز و سیر

حالا پیاز دیگر دستور را به همراه سیر پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد سبزیجات کبابی را داخل پیاز و سیر ریخته و حدود ۱۵ دقیقه مواد را تفت دهید تا یکدست شود.

مرحله پنجم: تهیه سورمه کباب

حالا سبزیجات کبابی را داخل یک ظرف ریخته و سطح آن را صاف کنید و بعد شامی کبابی را نیز روی مواد قرار دهید و گوجه گیلاسی و فلفل ها را از قبل کبابی کنید و روی مواد قرار دهید در انتها کمی کره ذوب کنید و روی مواد بریزید سپس به همراه نان یا پلو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سورمه کباب

  1. افزودن رزماری اختیاری و قابل حذف است ولی باعث بویی فوق العاده به غذا می شود.
  2. بهتر است پیاز و سیر را بجای تفت دادن کبابی و ساطوری کنید.
  3. پیاز را برای شامی کباب حتما آبگیری کنید تا باعث شل شدن آن نشود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سورمه کباب گیلانی لذیذ با بادمجان و فلفل دلمه کبابی
4 (80%) 4 votes