طرز تهیه املت لقمه ای مخصوص با گوجه فرنگی خوشمزه و حرفه ای

طرز تهیه املت لقمه ای

 

یک غذای خیلی آسان و خیلی خوشگل است که می توانید در وعده صبحانه یا شام تهیه کرد. مخصوصا برای روزهایی که مهمان دارید و دوست دارید با یک صبحانه خوشگل و مجلسی از مهمان ها و عزیزان خود پذیرایی کنید. قطعا املت لقمه ای یک پیشنهاد عالی برای یک صبحانه ی متفاوت و مجلسی می باشد که می توانید در ۱۵ دقیقه این وعده غذایی متفاوت را تهیه کنید. همچنین مواد اولیه این غذا همیشه در دسترس می باشد و نیاز ندارید برای تهیه مواد به دردسر بیفتید. حتی برای شب هایی که دوست دارید یک غذای سبک نوش جان کنید بسیار مناسب می باشد. می دانید که صبحانه یک وعده مهم غذایی به حساب می آید و با وجود تخم مرغ در این غذا، پروتئین لازم را به بدن می رسانید. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت لقمه ای با گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوجه فرنگی۴ عدد درشت
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲ ق غذا خوری
پیازچه۳ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
روغن و کرهبرای سرخ کردن
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم‎

طرز تهیه املت لقمه ای با گوجه و پیازچه

مرحله اول: آماده سازی مواد

گوجه ها را شسته و روی تخته برش به ضخامت ۲ سانتی متر برش دهید. چند عدد پیازچه را شسته و روی تخته برش حلقه ای خرد کنید. فلفل دلمه را شسته و به صورت نگینی ریز خرد کنید. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. سپس نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه کنید. بعد ار آن آرد سفید و فلفل دلمه های خرد شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شود و مزه مواد به خورد هم برود.

مرحله دوم:  آماده سازی گوجه ها

یک لیوان بردارید و روی گوجه بزارید و فشار دهید تا مواد داخل گوجه جدا شود. سپس مواد داخل گوجه را به چاقو ریز خرد کنید و در مخلوط تخم مرغ و پیازچه و آرد بریزید و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت املت

در تابه ای مخلوط کره و روغن را بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. سپس گوجه های کنار گذاشته را  داخل تابه بچینید و مواد از قبل مخلوط شده را داخل گوجه های چیده شده بریزید و اجازه دهید یک طرف گوجه ها سرخ شود. بعد از سرخ شدن با کفگیر گوجه ها را برگردانید تا طرف دیگه گوجه ها نیز سرخ شود. بعد از ۳ دقیقه املت زیبا آماده می باشد. در ظرف مناسب سرو کنید و به همراه نان تازه نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت املت لقمه ای

  1. از سیر در مخلوط تخم مرغ می توانید استفاده کنید.
  2. برای دور چین غذا از خیار شور یا سبزی خوردن می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید از سبزی خشک مثل نعنا خشک در مخلوط تخم مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه

  • Azade ۷ ماه پیش

    عالی بود تشکر

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۷ ماه پیش

      خواهش می کنم نوش جان

      پاسخ
  • ممد ۵ ماه پیش

    خیلی خوشمزه میشه ، حتما امتحان کنید

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۵ ماه پیش

      نوش جان

      پاسخ