طرز تهیه املت لوبیا سبز ساده، خوشمزه و سالم مرحله به مرحله

طرز تهیه املت لوبیا سبز

 

یکی از املت های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که هم مناسب صبحانه و هم عصرانه و یا حتی یک وعده سبک غذایی نیز می باشد. زمانی که لوبیا سبز تازه به بازار می آید تهیه این املت بسیار دلپذیر است شما می توانید از لوبیا ریز و قیطونی برای تهیه این املت استفاده کنید. این املت خوشمزه بیشتر در شمال کشور تهیه می شود ولی می توان گفت با کمی تغییرات در بیشتر نقاط کشور برای یک صبحانه عالی و شروعی روزی دلپذیر مناسب است. اهمیت خوردن صبحانه همیشه مهم بوده و یکی از مهم ترین وعده های غذایی بحساب می آید اگر شما با خوردن صبحانه یک روز را آغاز کنید قطعا انرژی بیشتری خواهید داشت و به بدن کمک می کند حداقل تا ۱۰ ساعت قند و خون بدن در حد طبیعی بماند و به شما کمک می کند احساس سر زندگی داشته باشید. امروز در پارسی دی املت لوبیا سبز بسیار مقوی و مغذی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
لوبیا سبز۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت لوبیا سبز

مرحله اول:آماده سازی لوبیا سبز

ابتدا سر و ته لوبیا سبز را بزنید سپس به اندازه دلخواه برش بزنید و خوب داخل لگن بشورید تا خشک شود سپس آن را باید بخارپز یا آبپز کنید برای بخارپز کردن می توانید از دستگاه بخارپز استفاده کنید و یا داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و داخل آن یک سبد متناسب با سایز قابلمه قرار دهید سپس لوبیا ها را داخل سبد ریخته و بگذارید تا بخار پز شود یا می توانید داخل آب در حال جوش ریخته و مقداری نمک بزنید و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس آبکش کرده و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود سپس سیر را اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود در ادامه لوبیا سبز پخته شده را به همراه مواد تفت دهید تا کمی سرخ شود.

مرحله سوم: افزودن رب

سپس گوجه ها را شسته و نگینی ریز خرد کنید و با مواد فوق تفت دهید تا نرم شود در انتها رب را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه املت لوبیا سبز

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس داخل مواد لوبیا ریخته و مواد به دلخواه هم بزنید و یا مانند کوکو بگذارید تا سرخ شود بهتر است چند دقیقه در تابه را بگذارید تا خودش را بگیرد سپس بعد از سرخ شدن داخل دیس قرار دهید و به همراه نان تازه و سبزی میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه املت لوبیا سبز

  1. به دلخواه می توانید از چند عدد قارج نیز استفاده کنید.
  2. افزودن سیر دلخواه و قابل حذف است.
  3. می توانید از روغن زیتون نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه