طرز تهیه آب زرشک خانگی و پرخاصیت با زرشک خشک و تازه

طرز تهیه آب زرشک

 

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها است که می توانید از اواسط شهریور تا آذر ماه که فصل برداشت زرشک است آن را تهیه کنید و از خواص معجزه آسای آن بهرمند شوید. زرشک ۲۵۰۰ سال است که برای درمان از آن استفاده می شود خود زرشک خواصی زیادی دارد که می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها اشاره کرد که برای التهاب، انواع عفونت از قبیل مثانه، دستگاه ادراری و گوارش نیز بسیار مفید است همچنین برای بهبود گلود درد، گرفتگی بینی استفاده می شود اما شاید آب زرشک به صورت آماده در آبمیوه فروشی ها باشد ولی طبیعی نیست و یا ممکن است خالص نباشد و چه خوب است بتوانیم آب زرشک را که به راحتی تهیه می شود در منزل تهیه کنیم و خواصی همچون لاغری و کاهش وزن، تنظیم قند و خون، تنظیم فشار خون، شستشو کلیه کبد، درمان اسهال، ضد روماتیسم و … هزاران خواص خوب دیگر را دارا می باشد که با نوشیدن یک لیوان آب زرشک می توانید به دست بیاورید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آب زرشک خانگی با زرشک خشک و تازه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زرشک۱ پیمانه
آب۲ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری

طرز تهیه آب زرشک خانگی 

مرحله اول: خیساندن

ابتدا زرشک را تمیز کنید می توانید از زرشک تازه یا خشک استفاده کنید زرشک را داخل یک ظرف درب دار ریخته و آب و نمک را اضافه کنید و درب ظرف را گذاشته و به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا زرشک ها نرم و آب قرمز رنگ شود.

مرحله دوم: جوشاندن

این مرحله دلخواه است و اگر از رشک خشک شده استفاده می کنید بهتر است انجام دهید ولی زرشک تازه چون نرم است این مرحله را حذف کنید برای جوشاندن آن ها را داخل داخل آب در حال جوش ریخته و برای ۳ دقیقه بگذارید تا جوش بخورد.

مرحله سوم: میکس کردن

حالا با همان آب جوشیدن شده یا همان آبی که زرشک داخلش خیس خورده داخل غذاساز یا مخلوط کنید ریخته و مواد را بگذارید تا یکدست شود می توانید از گوشت کوب برقی نیز برای میکس کردن زرشک استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه آب زرشک

در ادامه چند دقیقه صبر کنید تا آب زرشک کم کم دو فاز شود سپس داخل یک لگن یک پارچه حریر یا توری ریز قرار دهید و آب زرشک را داخل آن بریزید و خوب فشار دهید تا تفال ها فقط در توری یا کیسه باقی بماند آب داخل لگن همان آب زرشک می باشد اگر کف روی آن ایجاد شده کف را بگیرید و داخل لیوان ریخته و با یخ میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه آب زرشک خانگی

  1. بیشتر خیس خوردن زرشک ها باعث خوش رنگ شدن آن می شود.
  2. اگر دوست دارید آب زرشک غلیظ تری داشته باشید مقدار آب را کمتر بریزید.
  3. از هر نوع زرشکی می توانید استفاده کنید.
  4. این آب زرشک تا ۱ هفته می توانید داخل یخچال نگهداری کنید.
  5. نمک قابل حذف است.

همچنین ببینید  

از
12
دیدگاه