طرز تهیه هویج پلو با سویا و زرشک ساده و دلچسب برای 2 نفر

دستور پخت هویج پلو با سویا

طرز تهیه هویج پلو با سویا

 

هویج پلو با سویا یکی از پلو های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن این پلو را تهیه کنید. این پلو با سویا تهیه می شود و برای کسانی که منع مصرف گوشت دارند و یا گیاه خوار می باشند گزینه بسیار خوبی می باشد. سویا دانه ای می باشد که یک پروتئین گیاهی بسیار پر فایده می باشد که جایگزین خوبی برای گوشت می باشد و یا شما می توانید به صورت ترکیبی با گوشت چرخ کرده انواع پلو ها را تهیه کنید. سویا را می توان یکی از معجزات پوست و مو دانست. امروز در پارسی دی طرز تهیه هویج پلو با سویا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با سویا

  • برنج ۲ پیمانه
  • هویج ۲ عدد
  • سویا ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین، ادویه پلویی به مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو با سویا ساده و فوری

مرحله اول: تفت دادن هویج

ابتدا برنج را بشورید و با کمی نمک برای ۲ ساعت خیس کنید. هویج را پوست بگیرید و به صورن درشت رنده بزنید. داخل یک تابه کمی کره و روغن بریزید و هویج را با کمی روغن تفت دهید تا سرخ شود، سپس کمی زعفران و شکر و چند قاشق آب اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن سویا

در ادامه اجازه دهید تا هویج نرم شود و آب اضافی آن کشیده شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد در ادامه کمی زردچوبه اضافه کنید و سویا را که از قبل با کمی آب ولرم یا داغ خیس کردید آبکش کنید و اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

حالا سویا را به همراه فلفل سیاه تفت دهید تا خوب سرخ شود. اگر در حین سرخ شدن کمی روغن اضافه کنید زیرا سویا روغن را به خود می کشد. در ادامه زرشک را نیز خیس کنید و به همراه هویج ها کمی تفت دهید تا زرشک پفکی شود و در ادامه هویج و زرشک را به سویا اضافه کنید.

مرحله چهارم: هویج پلو با سویا

مواد میانی را کمی تفت دهید از روی حرارت بردارید. برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و کف روی برنج را بگیرید. زمانی که برنج نرم شد آن را آبکش کنید. کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود قرار دهید و کمی برنج اضافه کنید و مایه سویا و هویج را بریزید و روی مواد کمی دارچین و ادویه پلویی اضافه کنید و همه این مراحل را تکرار کنید تا برنج و مواد تمام شود. سپس هویج پلو با سویا را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتهای پخت روی آن کمی کره بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه هویج پلو با سویا

  1. در تهیه این پلو در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید.
  2. می توانید مقدار هویج را کم و زیاد کنید.
  3. به دلخواه می توانید کمی رب نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه