طرز تهیه خوراک غاز تنوری در فر با سبزیجات لذیذ و مجلسی

طرز تهیه خوراک غاز

 

گوشت غاز به نسبت گوشت مرغ و یا گوساله و گوسفند از پروتئین بیشتری برخوردار است و طبع ملایمی دارد و پس از پخت،گوشتی با طعم شیرین و آبدار است و هر غاز به نسبت اندازه و جثه ای که دارد برای ۵ تا ۱۱ نفر کافی می باشد و ما در این غذا از نیمی از یک عدد غاز استفاده کردیم، گوشت غاز چرب است و نیازی به افزودن کره یا روغن در پخت غذا نیست، گوشت غاز سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و برای افرادی که دچار بیماری کرونا یا آنفولانزا شده اند ،مناسب می باشد. شما این غذای خوشمزه را در فر به همراه سبزیجات تهیه کنید و در کنار یک پلو خوشمزه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک غاز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت غازبه میزان نفرات
هویج۲ عدد
پیاز درشت۱ عدد
سیر ۳ حبه
فلفل دلمه۱ عدد
سیب زمینی۳ عدد
آب۲ لیوان
نمک ، فلفل ، تخم گشنیز ساییده و زعفرانبه میزان لازم

طرز تهیه خوراک غاز

مرحله اول: مزه دار کردن

ابتدا باید غاز تمیز شده را خوب بشورید و بعد باید مزه دار کنید برای این کار مقداری نمک و فلفل و تخم گشنیز ساییده تمام قسمت های گوشت غاز را مزه دار کنید و می توانید برای چند ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن سبزیجات

سبزیجات شامل پیاز حلقه شده و هویج خرد شده و سیب زمینی درشت خرد شده و حبه های سیر و فلفل دلمه ای خرد شده را ریخته و گوشت غاز را روی سبزیجات قرار داده و دو لیوان آب داخل ظرف ریخته و کمی زعفران روی گوشت غاز ریخته و روی ظرف را با فویل یا کاغذ روغنی مرطوب بپوشانید.

مرحله سوم: پخت خوراک غاز

ظرف را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد به مدت ۲ ساعت قرار دهید تا کامل پخته شود و سپس فویل را از روی ظرف برداشته و باید داخل ظرف ۱ پیمانه آب باقی مانده باشد و گرنه یک پیمانه آبجوش داخل ظرف ریخته و دوباره به مدت یکربع تا نیم ساعت داخل فر قرار میدهیم تا طلایی شود و با لیموترش و کته سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک غاز

  1. در صورت تمایل می توانید این غذا را داخل قابلمه و روی حرارت ملایم بپزید و باید ۳ پیمانه آب به غذا اضافه کنید و حتما درب قابلمه را ببندید و حواستان باشد که در انتهای پخت یک پیمانه آب باقی بماند.
  2. برای تهیه ی کته ی این غذا ، برنج را شسته و آب و نمکش را اندازه کرده و روی حرارت ملایم قرار داده و پس از اینکه آب برنج کشیده شد و به مرحله ی دم رسید،داخل قابلمه ی دیگر کمی روغن ریخته و کدوحلوایی ورقه شده کف قابلمه قرار داده و برنجی که به مرحله ی دم رسیده را روی کدو حلوایی ها ریخته و دم گذاشته تا تهدیگ کدوحلوایی داشته باشید.
  3. می توانید از سبزیجات دلخواه در کنار این غذا استفاده کنید.
  4. برای پخت درفر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید و در انتها می توانید فویل را برداشته تا سطح غاز طلایی شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه خوراک غاز تنوری در فر با سبزیجات لذیذ و مجلسی
5 (100%) 1 votes