طرز تهیه خوراک ماهی قزل آلا خوشمزه و رستورانی همراه با سبزیجات

طرز تهیه خوراک ماهی قزل آلا

 

یکی از روش های تهیه قزل آلا می باشد که بسیار پر طرفدار است شما خوراک ماهی را می توانید گریل یا بخارپز کنید این غذا رژیمی بوده و با انواع سبزیجات سرو می شود. اما ماهی قزل آلا شاید در نگاه اول به سالمون شبیه باشند و تشخیص آنها کمی سخت باشد ولی آنها از نظر شکل، طعم و اندازه بدن متفاوت هستند ولی هر دو منبع خوبی از امگا۳ هستند. شما حتی می توانید این خوراک خوشمزه را در فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی حوراک ماهی قزل آلا خوشمزه و رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماهی قزل آلا۱ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
آب نارنج۲ ق غذا خوری
قارچ۲۰۰ گرم
هویج۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک ماهی قزل آلا

مرحله اول: مرینت کردن ماهی

ابتدا باید ماهی را خوب بشورید سپس به تکه های مورد نظر برش بزنید در ادامه داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن برود. پیاز را خلالی خرد کنید و سیر را ورقه کنید ماهی های تکه شده را داخل یک ظرف قرار دهید و روی آن را آب نارنج به همراه ادویه و پیاز و سیر و کمی روغن زیتون بزنید و با دست ماساژ دهید تا مواد مرینت به همه جای ماهی برسد سپس درب ظرف را گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شود.

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات

قارچ ها را خوب بشورید تا قسمت سیاه رنگ از بین برود سپس اسلایس کنید و به دلخواه کمی آبلیمو روی قارچ ها ریخته تا سیاه نشوند. سیب زمینی را پوست بگیرید و به شکل دلخواه برش بزنید. هویج را نیز پوست گرفته و حلقه کنید.

مرحله سوم: پخت خوراک ماهی قزل آلا در فر

یک ظرف پیرکس بزرگ را کمی چرب کنید تکه های ماهی را داخل ظرف قرار داده و به دلخواه کمی زعفران روی ماهی بزنید سپس تمام سبزیجات را به دلخواه دور ماهی قرار دهید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید در انتهای پخت فویل را بردارید و روی فر را روشن کنید تا سطح ماهی و سبزیجات گریل شود سپس به همراه نان و برش های لیمو تزئین کنید.

مرحله چهارم: پخت خوراک ماهی در ماهیتابه

شما می توایند از تابه گریل یا تابه دو طرفه برای تهیه این خوراک استفاده کنید کف تابه را کمی چرب کنید سپس ماهی و سبزیجات را داخل تابه دو طرفه قرار داده و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم مغز پخت شود.

فوت و فن های دستور پخت خوراک ماهی قزل آلا

  1. شما می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید برای تهیه خوراک استفاده کنید.
  2. می توانید با دستگاه بخارپز این خوراک را تهیه کنید.
  3. ماهی را بیشتر از ۳۰ الی ۶۰ دقیقه در مواد مرینت نگه ندارید زیرا بافت ماهی از بین می رود.
  4. بجای آب نارنج می توانید از آب لیموی تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه