طرز تهیه خوراک قفقازی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سبزیجات

طرز تهیه خوراک قفقازی

 

یک خوراک مقوی یا یک سالاد گرم است که شما به دلخواه می توانید خوراک قفقازی را با گوشت یا مرغ تهیه کنید شما می توانید به دلخواه با هر نوع مواد و سبزیجاتی که دوست دارید این خوراک خوشمزه و مقوی را تهیه کنید شاید وقت زیادی از شما برای تهیه این غذا بگیرد ولی نتیجه کار فوق العاده خوشمزه می شود شما می توانید این خوراک را با سس سیر یا سس دلخواه خود سرو کنید اگر از روتین غذایی خود خسته شدید می توانید این خوراک را به لیست خود اضافه کنید و برای دورهمی و مهمانی تهیه کنید. امروز در پارسی دی خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده و سبزیجات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
کدو۲ عدد
بادمجان۲ عدد
لوبیا سبز۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
هویج۲ عدد
گردو۲ ق غذا خوری
ماست موسیر۱ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: بلانچ کردن

ابتدا لوبیا سبز ها را به اندازه دلخواه برش بزنید سپس داخل یک قابلمه بریزید و آب بریزید و برای چند بگذارید تا پخته شود سپس بلافاصله آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرد تا رنگ سبزش حفظ شود.

مرحله دوم: تهیه سبزیجات خوراک

سیب زمینی و هویج و کدو بادمجان ها را پوست بگیرید سپس خلالی ریز خرد کنید و هر کدام را جداگانه داخل تابه سرخ کنید. لوبیا های بلانچ شده را هم کمی سرخ کنید.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و با کمی زردچوبه و روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله چهارم: پخت مواد

در ادامه تمام سبزیجات سرخ شده را به گوشت و پیاز داغ اضافه کنید و کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید سس نیم پیمانه آب بریزید و اجازه دهید تا گوشت پخته شود و کمی روغن بیاندازد سپس از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله پنجم: تهیه خوراک قفقازی با گوشت

وقتی مواد از حرارت افتاد با ماست چکیده موسیر مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس داخل ظرف سرو ریخته و با مقداری هویج و لوبیا و گردو و جعفری تزئین کنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک قفقازی

  1. شما به دلخواه می توانید به همراه ماست کمی سس مایونز نیز اضافه کنید.
  2. روی خوراک قفقازی می توانید کمی آب لیمو ترش بریزید.
  3. می توانید از هر نوع سبزیجات دیگر مانند قارچ یا فلفل دلمه نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خوراک قفقازی خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سبزیجات
4 (80%) 9 votes