طرز تهیه کیک کدو سبز خوشمزه و رژیمی بدون ماست با هل و دارچین

طرز تهیه کیک کدو سبز

 

یکی از کیک های خوشمزه کم کالری و رژیمی می باشد که طرز تهیه آسانی دارد و اصلا مزه و طعم کدو در آن حس نمی شود. کدو سبز نرمی و لطافت خاصی به این کیک می دهد. این کیک علاوه بر طعم و مزه خوب آن دارای خواصی برای بهبود سلامت قلب، بهبود سلامت چشم، کمک به کاهش کلسترول، کاهش فشارخون می باشد. می توانید این کیک خوشمزه را برای دورهمی و مهمانی می توانید تهیه کنید و به دلخواه با سس و گاناش های مختلف تزئین کنید. امروز در پارسی دی کیک کدو سبز خوشمزه و رژیمی بدون ماست با هل و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۵۰ گرم (۱/۲ پیمانه)
روغن۷۰ گرم (۱/۲ پیمانه)
آرد۱۸۰ گرم ( ۱و ۱/۲ پیمانه )
کدو سبز۲ عدد
پودر دارچین۱ ق چای خوری
پودر هل۱ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری

طرز تهیه کیک کدو سبز خوشمزه و رژیمی بدون ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود سپس فر را در دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و دو بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر و پودر هل و دارچین داخل همزن ریخته و با سرعت تند همزن به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا تخم مرغ حجیم و کرم رنگ شود در ادامه روغن را افزوده و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: افزوده کدو سبز

کدو ها را پوست بگیرید و رنده بزنید سپس به مواد کیک اضافه کنید سپس در ادامه مخلوط آرد الک شده را به موادمون اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک کدو سبز

یک قالب گرد به قطر ۱۸ سانت را کمی چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه اجازه دهید تا پخته شود سپس پس از خنک شدن از قالب خارج کنید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک کدو سبز با هل و دارچین

  1. کدو ها را در یک جهت رنده درشت بزنید تا آب نیندازد.
  2. برای کیک های میوه ای بهتر است از قالب های میان تهی استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید گردو به مواد کیک اضافه کنید حتما گردو را با آرد مخلوط کنید.
  4. می توانید به جای هل از زنجبیل استفاده کنید.
  5. بجای روغن می توانید از کره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک کدو سبز خوشمزه و رژیمی بدون ماست با هل و دارچین
4.8 (95%) 4 votes